به گزارش سئو بوی رئیس جمهور سابق روسیه به خبرگزاری اینترفکس اظهار داشت: روسیه از نظر قانونی و فناوری آماده است در صورت لزوم از اینترنت جهانی جدا شود.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، مقامات روسیه مدتها درباره مفهوم محدودیتهای سخت گیرانه و کنترل روی اینترنت در این کشور صحبت کرده اند. قانونی هم که در سال ۲۰۱۹ تصویب گردید به این کشور اجازه می دهد اتصال به وب جهانی را قطع کند. با این وجود کارشناسان ابراز تردید کرده اند که روسیه قادر باشد چنین فناوری را اجرا نماید.

دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه اظهار نمود: روسیه قادر به ایزوله کردن اینترنت خود از وب جهانی است اما در عین حال اصرار کرد که دلیلی نمی بیند چنین کاری صورت گیرد و آنرا سلاح دو لبه خواند.

مدودف که هم اکنون نایب رئیس شورای امنیت روسیه است، اظهار داشت: آمریکا حقوق کلیدی کنترل اینترنت را در اختیار دارد که در صورت وقوع یک اتفاق خارق العاده، ممکنست به قطع شدن ارتباط روسیه با اینترنت جهانی منجر شود. وی همین طور به مثال دیگری اشاره نمود و اظهار داشت: روسیه ممکنست از دسترسی به سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت محروم شود و اصرار کرد ما باید سیستم خودمان را برای انتقال اطلاعات را ایجاد نماییم تا اگر اتفاق ناگهانی روی داد، قادر باشیم پیامهای الکترونیکی را رد و بدل نماییم.

بر اساس گزارش مسکو تایمز، اظهارات مدودف همزمان با اعتراضات گسترده در بیش از ۱۰۰ شهر روسیه ضد دستگیری الکسی ناوالنی، منتقد برجسته کرملین عنوان شد. رگولاتور ارتباطات روسیه هفته گذشته اعلام نموده بود چندین شرکت شبکه اجتماعی را به سبب عدم حذف ویدیوهای اعتراضات جریمه خواهدنمود.





منبع:

You may also like