رقیبان واتس اپ بعد از اعلام تغییرات جدید در این اپلیکیشن پیام رسان و اشتراک گذاری بعضی از داده های شاخصی کاربرانش با فیسبوک، با رشد کم سابقه کاربران جدید روبرو شده اند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، واتس اپ در ششم ژانویه اعلام نمود کاربران باید تا هشتم فوریه با تغییر شرایط استفاده از سرویس این پیام رسان که شامل جمع آوری اطلاعات نظیر شماره تلفنها و اطلاعات مکان توسط فیسبوک – شرکت مادر واتس اپ – و زیرمجموعه هایش است، موافقت کنند در غیر این صورت دسترسی به این برنامه را از دست می دهند. واکنش گسترده کاربران سبب شده است واتس اپ توضیح دهد که این تغییرات شامل کاربران در خارج از اتحادیه اروپا و انگلیس می شود و تغییر حریم خصوصی پیامهایی که کاربران با خانواده و دوستانشان رد و بدل می کنند را دربرنمی گیرد.

آمار شرکت تحلیل اپلیکیشن “سنسور تاور” نشان داده است سرویس پیام رسان رمزگذاری شده سیگنال به دنبال اعلام تصمیم واتس اپ با رشد عظیمی در شمار کاربرانش روبرو شده است. از ششم تا دهم ژانویه این برنامه از فروشگاههای برنامه اپل و گوگل در سرتاسر جهان ۷.۵ میلیون بار دانلود شده است که رشد ۴۲۰۰ درصدی نسبت به هفته پیش را نشان داده است.

این اپلیکیشن روز چهارشنبه در صدر پردانلودترین برنامه های فروشگاههای برنامه اپل و گوگل در آمریکا بود. فاکس نیوز گزارش کرده که این برنامه از روز دوشنبه در صدر برنامه های پردانلود قرار گرفته است.

جهش دانلود سیگنال با حذف اپلیکیشن شبکه اجتماعی پارلر مصادف شده که محبوب طرفداران ترامپ بوده است و به علت قطع میزبانی وب از جانب آمازون از دسترس خارج شده است. آمازون روز دوشنبه اعلام نمود خدمات میزبانی وب را برای پارلر قطع می کند و اعلام نمود نمی تواند برای مشتری خدمات فراهم آورد که قادر نیست محتوای تشویق به خشونت را در پلتفرمش شناسایی و حذف کند.

سیگنال بعد از اعلام تغییرات جدید از جانب واتس اپ و سفارش چهره های برجسته ای مانند الون ماسک و ادوارد اسنودن، مورد توجه کاربران قرار گرفته است. ماسک هفته گذشته در توییتی نوشت: از سیگنال استفاده کنید. این سفارش پیامد غیرمنتظره ای داشت و سبب صعود ۱۱۷۰۰ درصدی ارزش سهام شرکت “سیگنال اَدوَنس” به علت تشابه اسمی با اپلیکیشن سیگنال شد.

تلگرام هم شاهد ورود کاربران جدیدی به این سرویس بوده و بین ششم تا دهم ژانویه ۹ میلیون کاربر جدید به این اپلیکیشن پیام رسان پیوستند که رشد ۹۱ درصدی در مقایسه با هفته قبل از آن داشت و الان در رده دومین برنامه پردانلود فروشگاههای اپل و گوگل قرار دارد.

بزرگترین بازار رشد هر دو برنامه هند بوده و ۲.۳ میلیون نصب جدید معادل بیشتر از ۳۰ درصد از کل نصبهای جدید سیگنال و ۱.۵ میلیون نصب جدید تلگرام معادل ۱۶ درصد در ارتباط با هند بوده است. دومین بازار بزرگ سیگنال هم آمریکاست که کاربران بیشتر از یک میلیون بار این برنامه را نصب کردند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، برایان اکتون که موسس هر دو اپلیکیشن واتس اپ و سیگنال است، در گفت و گو با تک کرانچ اظهار نمود: با وجود محبوبیت روز افزون سیگنال، این اپلیکیشن جایگزین واتس اپ نمی گردد. با این وجود مردم این دو اپلیکیشن را برای مکالمات مختلف استفاده می نمایند و سیگنال تمام قابلیتهای واتس اپ را کپی نکرده و نمی کند.





منبع:

You may also like