به گزارش سئو بوی شرکتهای فیسبوک و توییتر فعالیت گروههای و کاربران حامی آشوبهای هفته گذشته در کنگره آمریکا و همینطور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را ممنوع کردند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، افزایش دانلودها برای اپلیکیشن شبکه اجتماعی پارلر (Parler) که محدودیت کمتری اعمال می کرد سبب شد شرکتهای گوگل و اپل این اپلیکیشن را که از آن برای سازماندهی فعالیت های طرفداران ترامپ استفاده می شد از فروشگاه خود حذف نمایند و آمازون هم خدمات وب را برای پارلر قطع کرد.
جان ماتز، مدیرعامل شرکت پارلر روز جمعه در سایت خود اعلام نموده بود ما تسلیم فشار بازیگران ضدرقابتی نمی شویم. ما مرعوب شرکتهایی نمی شویم که انگیزه های سیاسی دارند و مقاماتی که از آزادی بیان متنفرند!
در حقیقت ماتز گزینه چندانی نداشت. شبکه آزادی بیان محور وی که به محل سازماندهی فعالیت افراطیون تبدیل گشته بود از جانب گوگل تهدیدی برای امنیت عمومی قلمداد شد. اپل هم برنامه پارلر برای مدیریت محتوا را ناکافی تشخیص داد و آنرا رد کرد. کارمندان آمازون از این غول اینترنتی درخواست کرده بودند از خدمات دهی به پارلر تا زمانی که محتواهای تشویق کننده خشونت را حذف نکرده است، خودداری کند و در نهایت آمازون این سرویس را در نیمه شب یکشنبه قطع کرد.
اکوسیستم اینترنت تحت نفوذ چند بازیگر بزرگ قرار دارد و این اپلیکیشن شانس زیادی برای بقا بدون دسترسی به این کانالهای رایج ندارد.
محدودیتهایی که گوگل، اپل و آمازون برای پارلر اعمال کردند نشان داده است که تا چه حد شرکتهای فناوری برای نتایج احتمالی آنچه در سرویسهایشان اتفاق می افتد و توانایی اقدام سریعتر، مسئول شناخته می شوند.
سالها شرکتهای فناوری بزرگ با ادعای این که از نظر محتوا خنثی هستند، از چنین بحثهایی اجتناب کرده بودند. مداخله و کمپینهای انتشار اطلاعات گمراه کننده در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا روشن ساخت که این شرکتها و الگوریتمهای نرم افزاری و مدیریت محتوای آنها روی دنیای واقعی تا چه حد اثرگذار هستند.
اکنون این غول های فناوری از جانب قانونگذاران، فعالان حقوق مدنی و حتی خود کارکنانشان تحت فشار قرار گرفته و دریافته اند که تا چه اندازه روی مکالمات عمومی حتی در اپلیکیشنهایی که خودشان ایجاد نکرده اند قدرت و مسئولیت دارند.
این قدرتهای انحصارگرا هم اکنون زیر ذره بین رگولاتورهای آمریکایی قرار دارند و گوگل و فیسبوک با شکایتهای ضد انحصارطلبی دولت مبارزه می کنند. همزمان این شرکتها به علت عدم مدیریت محتوا که سبب می شود محتوای تحریک آمیز و منجر به خشونت در دنیای واقعی منتشر شود، مورد انتقاد قرار گرفته اند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، اقدامات اخیر این شرکتها مورد تمجید مقامات دولتی و منتقدان قرار گرفته اما بسیاری می پرسند چرا این شرکتها برای دست به کار شدن در این حوزه تا این اندازه صبر کردند. همینطور ماهیت جانبدارانه رفتار این شرکتها سبب نگرانی بعضی از فعالان شده است.
منبع: seoboy.ir
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، افزایش دانلودها برای اپلیکیشن شبکه اجتماعی پارلر (Parler) که محدودیت کمتری اعمال می کرد سبب شد شرکتهای گوگل و اپل این اپلیکیشن را که از آن برای سازماندهی فعالیت های طرفداران ترامپ استفاده می شد از فروشگاه خود حذف نمایند و آمازون هم خدمات وب را برای پارلر قطع کرد.
جان ماتز، مدیرعامل شرکت پارلر روز جمعه در سایت خود اعلام نموده بود ما تسلیم فشار بازیگران ضدرقابتی نمی شویم. ما مرعوب شرکتهایی نمی شویم که انگیزه های سیاسی دارند و مقاماتی که از آزادی بیان متنفرند!
در حقیقت ماتز گزینه چندانی نداشت. شبکه آزادی بیان محور وی که به محل سازماندهی فعالیت افراطیون تبدیل گشته بود از جانب گوگل تهدیدی برای امنیت عمومی قلمداد شد. اپل هم برنامه پارلر برای مدیریت محتوا را ناکافی تشخیص داد و آنرا رد کرد. کارمندان آمازون از این غول اینترنتی درخواست کرده بودند از خدمات دهی به پارلر تا زمانی که محتواهای تشویق کننده خشونت را حذف نکرده است، خودداری کند و در نهایت آمازون این سرویس را در نیمه شب یکشنبه قطع کرد.
اکوسیستم اینترنت تحت نفوذ چند بازیگر بزرگ قرار دارد و این اپلیکیشن شانس زیادی برای بقا بدون دسترسی به این کانالهای رایج ندارد.
محدودیتهایی که گوگل، اپل و آمازون برای پارلر اعمال کردند نشان داده است که تا چه حد شرکتهای فناوری برای نتایج احتمالی آنچه در سرویسهایشان اتفاق می افتد و توانایی اقدام سریعتر، مسئول شناخته می شوند.
سالها شرکتهای فناوری بزرگ با ادعای این که از نظر محتوا خنثی هستند، از چنین بحثهایی اجتناب کرده بودند. مداخله و کمپینهای انتشار اطلاعات گمراه کننده در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا روشن ساخت که این شرکتها و الگوریتمهای نرم افزاری و مدیریت محتوای آنها روی دنیای واقعی تا چه حد اثرگذار هستند.
اکنون این غول های فناوری از جانب قانونگذاران، فعالان حقوق مدنی و حتی خود کارکنانشان تحت فشار قرار گرفته و دریافته اند که تا چه اندازه روی مکالمات عمومی حتی در اپلیکیشنهایی که خودشان ایجاد نکرده اند قدرت و مسئولیت دارند.
این قدرتهای انحصارگرا هم اکنون زیر ذره بین رگولاتورهای آمریکایی قرار دارند و گوگل و فیسبوک با شکایتهای ضد انحصارطلبی دولت مبارزه می کنند. همزمان این شرکتها به علت عدم مدیریت محتوا که سبب می شود محتوای تحریک آمیز و منجر به خشونت در دنیای واقعی منتشر شود، مورد انتقاد قرار گرفته اند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، اقدامات اخیر این شرکتها مورد تمجید مقامات دولتی و منتقدان قرار گرفته اما بسیاری می پرسند چرا این شرکتها برای دست به کار شدن در این حوزه تا این اندازه صبر کردند. همینطور ماهیت جانبدارانه رفتار این شرکتها سبب نگرانی بعضی از فعالان شده است.
منبع: seoboy.ir