به گزارش سئو بوی معاون توسعه منابع انسانی اپراتور همراه اول درباره دورکاری این شرکت در زمان انتشار کرونا اظهار نمود: بخش زیادی از فرآیندهای مدیریت بحران وابسته به پایداری سیستم های اپراتورهاست اما با ایجاد زیرساخت های لازم،  بخش قابل توجهی از همکاران ما، هم اکنون از منزل برای شرکت کار می کنند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، از زمانی که ورود کرونا به کشور اعلام شده، روش هایی از قرنطینه خانگی و فاصله گذاری اجتماعی و آموزش آنلاین و دورکاری مورد توجه قرار گرفت تا حضور افراد در مکان های اجتماعی را کاهش داده و البته فعالیتهای روزمره افراد ادامه یابد. دورکاری یا انجام وظایف کاری در منزل، یکی از طریق هایی است که می تواند از حضور افراد مبتلا و احتمال انتقال این ویروس توسط آنها بکاهد و همینطور کسانی که در معرض انتقال هستند را در مقابل این ویروس حفظ کند.
با عنایت به افزایش مجدد شیوع کرونا و افزایش آمار مبتلایان که عمدتاً ناشی از رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است و به منظور کاستن ترددهای شهری و تماس شهروندان با یکدیگر، بخشنامه نحوه اجرای دورکاری از جانب رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به کلیه دستگاه های اجرایی ابلاغ گردید. دستگاه های اجرایی موظفند ضمن برنامه ریزی برای عرضه خدمات حوزه مسئولیت خود با حضور ۵۰ درصد کارکنان، ترتیبی اتخاذ کنند که در عرضه خدمات به مردم و ارباب رجوع، بخصوص «خدمات ضروری»، وقفه ای ایجاد نشود.
در این راستا جعفر بلوک آذری -معاون توسعه منابع انسانی اپراتور همراه اول- در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اعلام شیوع کرونا از اواخر سال قبل اظهار نمود: برای رسیدگی به این موضوع، جلسات گوناگونی تشکیل شد که یکی از اقدامات عاجل ما، بحث تعریف زیرساخت های دورکاری بود. بخش زیادی از فرآیندهای مدیریت بحران وابسته به پایداری سیستم های اپراتورهاست و مبحث کار ما ستادی، پژوهشی و مطالعاتی نیست که اگر مدتی تعطیل باشد، اتفاقی نیفتد، ادامه تداوم حیات فعالیتهای اصلی ما برای مردم، سیستم، دولت، حاکمیت و مدیریت کشور بسیار حیاتی و مهم می باشد.
وی افزود: از این جهت نیازمند زیرساخت هایی بودیم که افراد بتوانند از منزل کار کنند و حضور فیزیکی نداشته باشند که بالافاصله این تصمیمات گرفته شد. ما از دورکاری ۳۰ درصد پرسنل شروع کردیم و به ۵۰ درصد بردیم، در مواردی هم تا ۸۰ درصد دورکاری را ایجاد کردیم و بخش قابل توجهی از همکاران ما با زیرساخت هایی که ایجاد کردیم، از راه دور در منزل برای شرکت کار می کنند.
معاون توسعه منابع انسانی همراه اول با اشاره به اینکه با افزایش انتشار کرونا در شهریور و مهر، تصمیمات را شدیدتر کردیم، اضافه کرد: ما تا جای ممکن جلسه حضوری نمی گذاریم، افراد هم که به چند دسته تقسیم شدند؛ افرادی که پرخطر بودند، مثل مادران فرزندان خردسال، خانم های باردار، افراد دارای نارسایی جسمی مانند معلولان و جانبازان، کسانی که بیماری زمینه ای داشتند و افراد بالای ۶۰ سال، اجبارا دورکار شدند و بقیه افراد را هم با مسئولیت مدیر مربوطه، به نحوی که فعالیت واحد متوقف نشود، اجبار کردیم که تا حد زیادی دورکار شوند.
بلوک آذری با تاکید بر نقش فناوری اطلاعات در دورکاری شرکت ها بیان نمود: برای شرکت هایی که در این عرصه آی تی فعالیت می نمایند، دورکاری راحتتر از سایر شرکت هاست. اما دو ملاحظه وجود دارد؛ یک سری بسترهای سخت افزاری وجود دارد که نمی توان به منزل برد و به علت عملیات فیزیکی، باید در محل صورت گیرد. تعداد زیادی سایت آنتن های موبایل، BTS ها در کل کشور هست که احتیاج به رسیدگی، توسعه و تعمیر دارد. افزایش کیفیت شبکه، ایجاد سرویسهای جدید و بخشی از کار ما تحت هر شرایطی، میدانی و در صحنه است.
ایشان در ادامه تصریح کرد: بخش دیگری از فعالیت همکاران ما، پایش این فعالیت ها و پایش شبکه است، که گاها امکاناتش به نحوی است که بخش زیادی از آن باید حضوری صورت گیرد. اگر این موارد را مستثنی نماییم، باقی فعالیت ها را خیلی راحتتر از دستگاه هایی که هنوز عملیات سنتی انجام می دهند و فرآیندهایش به روز نشده، به صورت دورکاری انجام می دهیم.
معاون توسعه منابع انسانی همراه اول اظهار داشت: به جز بحث دورکاری و الزامات بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی، ما مرتبا پایش وضعیت سلامت و تست غربالگری داشتیم. یکی دیگر از اقداماتمان، بحث تله مدیسین و پزشکی از راه دور است. که در حال فراهم کردن بسترهایش هستیم. تلاش می نماییم این امکانات را در فاز اول برای همکارانی که مبتلا شدند یا مشکوک به مبتلا شدن هستند، ایجاد نماییم تا در مدتی که در قرنطینه هستند، بتوانند مشاوره پزشکی بگیرند و یا اگر احتیاج به بازدید حضوری دارند، دریافت نمایند. در فاز بعدی این خدمات را برای کلیه همکاران، حتی کسانی که مبتلا نیستند، توسعه می دهیم.




منبع:

You may also like