سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۳۴ هزار و ۲۰۰ سیمکارت را به سبب ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم مسدود کرد.
به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، مطابق با آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیش از ۳۳۴ هزار و ۲۰۰ سیمکارت در امتداد اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی می کنند، مسدود شده است. این آمار مربوط به انتها مهرماه ۹۹ است و طی ۷ ماه گذشته حدود ۱۰۰ هزار سیمکارت به سبب ارسال پیامک های مزاحم تبلیغاتی از طرف رگولاتوری قطع شده است. این در حالیست که تا آخر سال ۹۸ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمار قطع سیمکارت مزاحم پیامکی را حدود ۲۴۶ هزار سیمکارت اعلام نموده بود. برخورد با موضوع تبلیغات پیامکی از حدود ۲ سال قبل در چارچوب مسدود سازی سیمکارت های شخصی که پیامک های مزاحم تبلیغاتی ارسال می کنند، دنبال می شود و تا آخر سال ۹۸ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حدود ۲۴۶ هزار سیمکارت را به این علت مسدود کرد. اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی می کنند، از بهمن ماه سال ۹۷ و طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار رگولاتوری قرار گرفت. بااینکه بیش از ۳۳۰ هزار سیمکارت تا حالا به سبب این تخلف مسدود شده است، اما شواهد نشان میدهد که مشترکان تلفن همراه همچنان از دریافت پیامک های تبلیغاتی ناخواسته گلایه مندند و این سیاست، مشکل را به صورت ۱۰۰ درصد حل نکرده است. با این وجود اما روند برخورد با متخلفان سرعت یافته است. کاربرانی که از دریافت پیامک های تبلیغاتی که با شماره های شخصی برای آنها ارسال می شوند ناراضی هستند، می توانند بوسیله سامانه دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» شماره هایی که این پیامک ها را ارسال کرده اند به رگولاتوری اعلام کنند. مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامک های تبلیغاتی مربوط به پیامک هایی است که از سمت سیمکارت های شخصی و به صورت انبوه ارسال می شود. از آنجایی که از این سیمکارت ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، این تخلف بر اساس حجم زیادی از پیامک که بوسیله این سیمکارت ها ارسال می شود قابل شناسایی است. بنا بر این رگولاتوری از مشترکانی که این پیامک ها را دریافت می کنند خواسته که بوسیله کد دستوری، مشخصات این سیمکارت های مزاحم را گزارش دهند. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آذرماه ۹۸ وعده تشدید برخورد با افرادی را که با شماره های شخصی مبادرت به ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم می کنند داد و اعلام نموده بود که تصمیم دارد تمام سیمکارت های متعلق به مشترکی که از سیمکارت خود برای ارسال پیامک های مزاحم استفاده می نماید را غیرفعال نماید. البته بنظر می رسد این روش فعلاً اجرائی نشده است. مشترکان موبایل همین طور می توانند با شماره گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک های انبوه تبلیغاتی خود اقدام نمایند. در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می کند می تواند آنرا گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام نماید.
به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، مطابق با آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیش از ۳۳۴ هزار و ۲۰۰ سیمکارت در امتداد اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی می کنند، مسدود شده است. این آمار مربوط به انتها مهرماه ۹۹ است و طی ۷ ماه گذشته حدود ۱۰۰ هزار سیمکارت به سبب ارسال پیامک های مزاحم تبلیغاتی از طرف رگولاتوری قطع شده است. این در حالیست که تا آخر سال ۹۸ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمار قطع سیمکارت مزاحم پیامکی را حدود ۲۴۶ هزار سیمکارت اعلام نموده بود. برخورد با موضوع تبلیغات پیامکی از حدود ۲ سال قبل در چارچوب مسدود سازی سیمکارت های شخصی که پیامک های مزاحم تبلیغاتی ارسال می کنند، دنبال می شود و تا آخر سال ۹۸ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حدود ۲۴۶ هزار سیمکارت را به این علت مسدود کرد. اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی می کنند، از بهمن ماه سال ۹۷ و طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار رگولاتوری قرار گرفت. بااینکه بیش از ۳۳۰ هزار سیمکارت تا حالا به سبب این تخلف مسدود شده است، اما شواهد نشان میدهد که مشترکان تلفن همراه همچنان از دریافت پیامک های تبلیغاتی ناخواسته گلایه مندند و این سیاست، مشکل را به صورت ۱۰۰ درصد حل نکرده است. با این وجود اما روند برخورد با متخلفان سرعت یافته است. کاربرانی که از دریافت پیامک های تبلیغاتی که با شماره های شخصی برای آنها ارسال می شوند ناراضی هستند، می توانند بوسیله سامانه دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» شماره هایی که این پیامک ها را ارسال کرده اند به رگولاتوری اعلام کنند. مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامک های تبلیغاتی مربوط به پیامک هایی است که از سمت سیمکارت های شخصی و به صورت انبوه ارسال می شود. از آنجایی که از این سیمکارت ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، این تخلف بر اساس حجم زیادی از پیامک که بوسیله این سیمکارت ها ارسال می شود قابل شناسایی است. بنا بر این رگولاتوری از مشترکانی که این پیامک ها را دریافت می کنند خواسته که بوسیله کد دستوری، مشخصات این سیمکارت های مزاحم را گزارش دهند. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آذرماه ۹۸ وعده تشدید برخورد با افرادی را که با شماره های شخصی مبادرت به ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم می کنند داد و اعلام نموده بود که تصمیم دارد تمام سیمکارت های متعلق به مشترکی که از سیمکارت خود برای ارسال پیامک های مزاحم استفاده می نماید را غیرفعال نماید. البته بنظر می رسد این روش فعلاً اجرائی نشده است. مشترکان موبایل همین طور می توانند با شماره گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک های انبوه تبلیغاتی خود اقدام نمایند. در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می کند می تواند آنرا گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام نماید.