هرمزگان مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان هرمزگان اظهار داشت: ۱۸۹ کیلومتر فیبرنوری به اعتباری بالغ بر ۳۷۶ میلیارد ریال با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه جزیره خلیج فارس به بهره برداری رسید.

علی اصغر ابوالقاسمی عصر امروز(۲۶ شهریورماه) در این آیین اظهار نمود: این پروژه در دو بخش «جزیره کیش و خارک» و «جزیره قشم» اجرای شده است.

وی ادامه داد: بخش نخست پروژه شامل ۲۳ کیلومتر مسیر دریایی، ۲۸ کیلومتر مسیر ساحلی و ۱۹ کیلومتر کابل کشی درون جزیره کیش و ۴۳ کیلومتر کابل کشی دریایی از جزیره خارک است.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت هرمزگان خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح، مسیر دارای پروتکشن شده و احتمال قطعی شبکه به حداقل می رسد.

ابوالقاسمی افزود: در راه جزیره قشم هم ۹ کیلومتر مسیر دریایی احیا، سه کیلومتر مسیر دریایی از پُل به لافت راه اندازی و ۶۴ کیلومتر هم درون جزیره کابل کشی شده است.

وی بیان نمود: مجموعا ۷۸ کیلومتر کابل کشی فیبرنوری دریایی انجام شده که حدود ۴۵ درصد آن در هرمزگان است و حجم کابل کشی خشکی این استان هم ۱۱۱ کیلومتر می باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: رفع نقص آزمایش تحویل پروژه نور ۲ با افزون بر ۶۰۰ کیلومتر کابل کشی در جزایر خلیج فارس که از پیش اجرا شده بود هم امروز انجام و برای ورود به مدار در صورت ضرورت آماده شد.




You may also like