به گزارش سئو بوی رئیس مرکز هماهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کرونا فرآیند یاددهی ـ یادگیری را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: بررسی دسترسی دانش آموزان به آموزش با کیفیت مهمترین راهبرد پروژه مهر است.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، علی باقرزاده در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه شیوع کرونا پدیده ای غیر منتظره و ناشناخته برای نظام های آموزشی، اقتصادی و سیاسی کشورهای مختلف جهان بود، تصریح کرد: شیوع کرونا بزرگترین وقفه آموزشی را در مدارس جهان پس از جنگ جهانی ایجاد کرد.
وی بر پایش و بررسی تأثیر ویروس کرونا بر روند فرآیند یاددهی یادگیری تصریح کرد و اضافه کرد: بررسی دسترسی دانش آموزان به آموزش با کیفیت مهمترین راهبرد پروژه مهر است.
باقرزاده با اشاره به اینکه نظام های آموزشی دنیا به یک استراتژی روشن و مطلوبی جهت مواجه با پدیده کرونا نرسیده اند، اظهارکرد: اغلب سفارش های آموزشی در ارتباط با کرونا در جهان کلی و کوتاه مدت بوده و نتیجه آن نامعلوم است.
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش درک شرایط کرونایی را مهم تر از اقدامات انجام گرفته در این عرصه دانست و اظهار داشت: تبیین شرایط پیش آمده و داشتن برنامه استراتژی در حوزه های مختلف لازمه حل خیلی از مشکلات احتمالی است.
باقر زاده با اشاره به اینکه هرچه وقفه آموزشی بیشتر باشد نرخ بازگشت کمتر است، تصریح کرد: دانش آموزان پایه های ورودی ابتدایی و متوسطه از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا صدمه پذیرتر هستند.
وی با تاکید بر توجه به زمان آموزش در دوره ابتدایی در شرایط کرونایی اظهار داشت: پژوهش ها نشان داده اند ۳۰تا ۳۵درصد زمان آموزش به هدر می رود پس باید بگونه ای برنامه ریزی شود که دانش آموز در زمان آموزش درگیر یادگیری شود.
باقرزاده با اشاره به اینکه دانش آموزان از رفتار و کردار معلم درس می گیرند بیان نمود: متاسفانه آموزش مجازی در روند تعامل بین معلم و دانش آموز اختلال بوجود می آورد و باید برای این مهم هم برنامه ریزی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه کارکرد اجتماعی مدرسه در شرایط کرونا تحت تأثیر قرار گرفته است تصریح کرد: دانش آموزان خیلی از مهارت های اجتماعی و زندگی را در مدرسه یاد می گیرند و باید در بحث آموزش مجازی، مهارت آموزی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
باقرزاده با اشاره به اینکه کرونا و ماندن دانش آموزان در خانه، سلامتی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد اظهار نمود: اجرای بسته تحولی پایش و ارزیابی وزن دانش آموزان نقش موثری در کنترل وزن دانش آموزان دارد.
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش اظهار داشت: با عنایت به اختلال کرونا در روند نظارت بر جریان یادگیری باید در این راستا برنامه ریزی مدونی متناسب با شرایط کرونا داشته باشیم.
باقرزاده با اشاره به اینکه بر مبنای پژوهش های انجام شده استفاده از فناوری برای معلم، اولیا و دانش آموز استرس بوجود می آورد اظهار داشت: پشتیبانی از فرهنگیان در شرایط فعلی ضروریست.
وی با اشاره به راه اندازی شبکه اختصاصی شاد در کشور اظهار نمود: شبکه شاد در حال تکمیل است و روز بروز قابلیت های مختلفی از قبیل برگزاری آزمون، تکلیف گیری، پوشه گیری و برقراری ارتباط زنده در این شبکه ایجاد می شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی در انتها از رایزنی جهت افزایش سهم شبکه شاد از پهنای باند اینترنت کشور اطلاع داد.
منبع: سئو بوی
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، علی باقرزاده در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه شیوع کرونا پدیده ای غیر منتظره و ناشناخته برای نظام های آموزشی، اقتصادی و سیاسی کشورهای مختلف جهان بود، تصریح کرد: شیوع کرونا بزرگترین وقفه آموزشی را در مدارس جهان پس از جنگ جهانی ایجاد کرد.
وی بر پایش و بررسی تأثیر ویروس کرونا بر روند فرآیند یاددهی یادگیری تصریح کرد و اضافه کرد: بررسی دسترسی دانش آموزان به آموزش با کیفیت مهمترین راهبرد پروژه مهر است.
باقرزاده با اشاره به اینکه نظام های آموزشی دنیا به یک استراتژی روشن و مطلوبی جهت مواجه با پدیده کرونا نرسیده اند، اظهارکرد: اغلب سفارش های آموزشی در ارتباط با کرونا در جهان کلی و کوتاه مدت بوده و نتیجه آن نامعلوم است.
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش درک شرایط کرونایی را مهم تر از اقدامات انجام گرفته در این عرصه دانست و اظهار داشت: تبیین شرایط پیش آمده و داشتن برنامه استراتژی در حوزه های مختلف لازمه حل خیلی از مشکلات احتمالی است.
باقر زاده با اشاره به اینکه هرچه وقفه آموزشی بیشتر باشد نرخ بازگشت کمتر است، تصریح کرد: دانش آموزان پایه های ورودی ابتدایی و متوسطه از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا صدمه پذیرتر هستند.
وی با تاکید بر توجه به زمان آموزش در دوره ابتدایی در شرایط کرونایی اظهار داشت: پژوهش ها نشان داده اند ۳۰تا ۳۵درصد زمان آموزش به هدر می رود پس باید بگونه ای برنامه ریزی شود که دانش آموز در زمان آموزش درگیر یادگیری شود.
باقرزاده با اشاره به اینکه دانش آموزان از رفتار و کردار معلم درس می گیرند بیان نمود: متاسفانه آموزش مجازی در روند تعامل بین معلم و دانش آموز اختلال بوجود می آورد و باید برای این مهم هم برنامه ریزی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه کارکرد اجتماعی مدرسه در شرایط کرونا تحت تأثیر قرار گرفته است تصریح کرد: دانش آموزان خیلی از مهارت های اجتماعی و زندگی را در مدرسه یاد می گیرند و باید در بحث آموزش مجازی، مهارت آموزی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
باقرزاده با اشاره به اینکه کرونا و ماندن دانش آموزان در خانه، سلامتی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد اظهار نمود: اجرای بسته تحولی پایش و ارزیابی وزن دانش آموزان نقش موثری در کنترل وزن دانش آموزان دارد.
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش اظهار داشت: با عنایت به اختلال کرونا در روند نظارت بر جریان یادگیری باید در این راستا برنامه ریزی مدونی متناسب با شرایط کرونا داشته باشیم.
باقرزاده با اشاره به اینکه بر مبنای پژوهش های انجام شده استفاده از فناوری برای معلم، اولیا و دانش آموز استرس بوجود می آورد اظهار داشت: پشتیبانی از فرهنگیان در شرایط فعلی ضروریست.
وی با اشاره به راه اندازی شبکه اختصاصی شاد در کشور اظهار نمود: شبکه شاد در حال تکمیل است و روز بروز قابلیت های مختلفی از قبیل برگزاری آزمون، تکلیف گیری، پوشه گیری و برقراری ارتباط زنده در این شبکه ایجاد می شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی در انتها از رایزنی جهت افزایش سهم شبکه شاد از پهنای باند اینترنت کشور اطلاع داد.
منبع: سئو بوی