به گزارش سئو بوی اپل سال ها مدعی بوده که ایمن ترین گوشیهای دنیا را عرضه می کند، اما هکرها گاهی به این گوشیها نفوذ کرده اند. حالا این شرکت رویکرد خویش را تغییر داده و آیفون ویژه هکرها عرضه می کند.

به گزارش سئو بوی به نقل از انگجت، آیفون تولیدی جهت استفاده هکرها به اختصار سی آر دی نام گرفته که مخفف وسیله تحقیقات امنیتی است. محققان امنیتی می توانند با استفاده از این گوشی نقاط ضعف و قوت و صدمه پذیری های آیفون را بررسی نمایند و یافته های خویش را در اختیار اپل قرار دهند.
آیفون های اس آر دی تنها با تنظیمات کنترل شده در دسترس محققان امنیتی قرار می گیرند و البته دارای دسترسی های خاصی به نرم افزارها و سخت افزارهای اپل هستند که در آیفون های عادی ممکن نیست. همچون این دسترسی ها می توان به دسترسی به پوسته روت گوشی و امکان اجرای برخی فرامین خاص اشاره نمود.
این گوشیها جهت استفاده عادی ارائه نشده اند و اگر محققان صدمه پذیری های را از راه آنها بیابند باید آنرا به اپل یا یکی از شرکای تجاری تأیید شده این شرکت گزارش کنند. سپس اپل برای حل مشکل مورد اشاره تلاش می کند و زمانی را هم برای رفع نقص اعلام می کند. تا آن زمان محققان حق ندارند یافته های خویش را در اختیار اشخاص ثالث قرار دهند.
دسترسی به این گوشیها محدود خواهد بود و محققان از راه ثبت نام در یک برنامه ویژه می توانند آنها را دریافت نمایند. اجرای این برنامه باعث توقف اجرای طرح اعطای جایزه به افراد شناسایی کننده ضعف های امنیتی آیفون نمی گردد. در چارچوب این برنامه حداکثر یک میلیون دلار به افرادی که حفره های امنیتی تولیدات اپل را شناسایی کنند، جایزه داده می شود.


منبع:

You may also like