سئو بوی: با حکم یک قاضی آمریکایی، واتساپ و فیسبوک که شرکت مادر این پیام رسان است، می توانند شکایت مقابل گروه NSO بابت ایجاد حسابهایی برای ارسال بدافزار به تلفن همراه ۱۴۰۰ نفر و جاسوسی از آنها را پیگیری کنند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، فیلیس همیلتون، قاضی منطقه ای آمریکا درخواست شرکت سازنده جاسوس افزار اسرائیلی گروه NSO را برای مخالفت با این شکایت رد کرد. این شرکت استدلال داشت دادگاه فاقد صلاحیت قضایی است برای اینکه این شرکت به سبب این که پیمانکار دولتهای خارجی است، در مقابل اقدام قانونی مصون است. طبق شکایت فیسبوک، گروه NSO مامور بحرین، امارات متحده عربی و مکزیک است.

با این حال همیلتون با درخواست گروه NSO در خصوص رد این ادعای فیسبوک که این شرکت به شکل نادرستی در سرورهای واتساپ مداخله کرده است، موافقت نمود.

قاضی آمریکایی اعلام نمود در شکایت فیسبوک به لطمه ناشی از برنامه یا دسترسی گروه NSO به سرورها یا کامپیوتر های واتساپ اشاره نشده است و فیسبوک ۲۱ روز مهلت دارد تا ادعاهای خود مقابل این شرکت را بازنگری کرده و در دادگاه فدرال اوکلند مطرح کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سخنگوی واتساپ اعلام نمود واتساپ از این حکم استقبال کرد. این تصمیم تایید نمود که واتساپ می تواند اسناد و سایر اطلاعات مربوط به شیوه عملکرد گروه NSO را به دست آورد.





منبع:

You may also like