به گزارش سئو بوی شرکت آمازون کارت خرید هوشمندی طراحی نموده است که کالاهای خریداری شده توسط مشتری را ثبت کرده و به مصرف کنندگان اجازه می دهد روند خریدشان سرعت بیشتری بگیرد.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، این فناوری که دش کارت (Dash Cart) نام دارد به یک نمایشگر صفحه تخت مجهز است و آغازگر نوع جدیدی سوپرمارکت است که آمازون اواخر سال در وودلند هیلز در همسایگی لس آنجلس خواهد گشود.

این غول تجارت الکترونیکی در تلاش است تا در بازار خرده فروشی فیزیکی به خصوص با فروشگاههای Amazon Go که فرایند بررسی صدور قبض خرید مشتری را اتوماتیک می کنند، خویش را از رقیبانش متمایز کند.

این شرکت اوایل سال جاری تایید نمود به شرکتهای دیگر مجوز مدلی از فناوری Go به نام Just Walk Out را خواهد داد. این سیستم از مجموعه ای از دوربینها و الگوریتمها برای ردگیری خریدارانی که به جست و جو در قفسه ها پرداخته و کالای مورد نظرشان را برمی دارند، استفاده می نماید و زمانی که آنها فروشگاه را ترک می کنند، هزینه خریدشان را حساب می کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فروشگاهها برای نصب فناوری Amazon Go باید به مدت طولانی تعطیل شوند اما کارتهای هوشمند می توانند بدون مختل شدن فعالیتها مورد استفاده قرار گیرند. مشخص نیست که آیا آمازون می خواهد مجوز استفاده از دش کارت را برای فروشندگان دیگر صادر کند یا نه اما این فناوری بدون رقیب نیست. شرکتهای کاپر و ویو کارتهایی را می فروشند که به فروشندگان اجازه می دهد همزمان با گشتن در قفسه های فروشگاه، به اسکن کالاها بپردازند و هنگام خروج از فروشگاه در صف ویژه ای بایستند که کارت را شناسایی کرده و فرایند پرداخت انجام می گیرد.





منبع:

You may also like