به گزارش سئو بوی درصورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری شده و حجم دریافتی و همینطور رعایت نکردن تعرفه های ترجیحی برای سایت های داخلی و پیام رسان های بومی از جانب اپراتورها، مبحث را در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات با آدرس ۱۹۵.cra.ir ثبت کنید.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، حضور در منازل به علت پیشگیری از شیوع کرونا در کشور، به افزایش استفاده از اینترنت برای فعالیتهای مختلف همچون دورکاری کارمندان و برگزاری کلاس های آموزشی آنلاین و پرداختن به فعالیتهای اینترنت اوقات فراغت منجر گردید. از طرفی عرضه اینترنت مجانی ۱۰۰ گیگابایتی برای اینترنت ثابت هم استفاده از اینترنت را افزایش داده و که در مواردی منجر به افت کیفیت و نارضایتی کاربران شد.
سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت های مردمی در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان به راه افتاده است. کاربران سرویسهای ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می توانند با رفتن به سایت https: //195.cra.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت های خویش را از سرویسهای مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.
همینطور با راه اندازی سامانه نت سنج پلاس هر ایرانی در هر مکانی می تواند ببیند که چه شرکت هایی خدماتشان عرضه می شود؟ کیفیت پوشش چیست؟ میزان سرعتی که می تواند دریافت کند چقدر است؟ شکایات مردم در آن منطقه چه بوده است؟ و اندازه گیری های کیفی چه می گوید؟ همینطور علاوه بر اطلاعات رگولاتوری، نظراتی که کاربران منعکس می کنند هم در این سامانه وجود دارد و هر یک از کاربران در هر نقطه از کشور می توانند انتخاب کنند که کدام اپراتور چه سرویسی می دهد و از نظرات سایر مردم هم آگاه شوند.
در این راستا پیمان قره داغی – مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری- با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حفظ حقوق مشترکان بعنوان مهمترین اولویت رگولاتوری اظهار نمود: با عنایت به شکایت های دریافتی، یک تیم ویژه جهت بررسی مبحث در رگولاتوری تشکیل شده است. شکایت های اخیر مربوط به تخلف اپراتورها درباره عرضه نشدن کامل خدمات خریداری شده که در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ درج شده اند با دقت بررسی و در کمترین زمان پاسخ داده می شود.
از مشترکین درخواست می نماییم درصورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری شده و حجم دریافتی و همینطور رعایت نکردن تعرفه های ترجیحی برای سایت های داخلی و پیام رسان های بومی از جانب اپراتورها، مبحث را به صورت سریع در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات با آدرس https: //195.cra.ir ثبت کنند. همینطور مشترکان علاوه بر رفتن به این سامانه می توانند برای اعلام شکایت خود با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند.



You may also like