به گزارش سئو بوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق اندازی سامانه ای برای کمک به کسب وکارها در شرایط بحرانی گسترش ویروس کرونا در کشور اطلاع داد.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، کسب وکارهای اینترنتی در سالی که گذشت، با بحران های زیادی روبه رو بودند. البته بیشتر این بحران ها از زمان قطعی دو هفته ای اینترنت شروع شد و همان زمان خیلی از کسب وکارها را گرفتار مشکل کرد. از طرفی اختلالات اینترنتی و حملات به زیرساخت ها هم در مقطعی از زمان دردسرآفرین شده بود. این روزها هم کرونا تأثیر خودش را حدودا در تمامی بخش ها گذاشته و تجارت الکترونیکی هم از این تاثیرات مصون نمانده اند.
از طرفی نگرانی از ویروس کرونا، مردم را به خانه ماندن تشویق کرده و الان اغلب افراد تا حد ممکن از حضور در مکان های عمومی، استفاده از ابزارهای حمل و نقل عمومی و رفتن به مراکز خدماتی عمومی خودداری می کنند، اتفاقی که مطابق میل کسب وکارهایی که خویش را در آستانه تعطیلی می بینند نیست. کسب وکارهایی که در این چند ماه بحران هایی ازجمله قطعی اینترنت و حملات هکری را از سر گذرانده اند، حالا با کاهش شدید فروش و مشتری روبه رو هستند.
هرچند شیوع این ویروس درمقابل به بعضی از کسب وکارهای آنلاین که امکان ارائه خدمات به صورت غیرحضوری فراهم می کنند، رونق داده است؛ رونقی که در این شرایط شاید حتی برای خود این کسب وکارها هم چندان خوشایند نباشد؛ اما درمجموع خیلی از کسب وکارها و حتی استارت آپ های کوچکی که در نخستین گام های خود هستند، با مشکلاتی روبه رو شدند.
در این راستا، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با اشاره به کسب وکارهایی که این روزها به علت شیوع ویروس کرونا، درآمدشان را از دست دادند، از طریق اندازی سامانه ای برای این کسب وکارها برای کمک به آنها اطلاع داد.
وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تلاش می نماییم سامانه ای بالا بیاوریم تا انفاق و مهربانی را ساده جاری نماییم. بسیاری هستند که دوست دارند به کسانی که مشکل پیدا کردند، کمک کنند اما آنها را نمی شناسند. فکر می کنم فضای مجازی بتواند این فاصله ها را بکاهد و خاطره خوشی را برای همه ایرانیان در این شرایط دشوار رقم بزند.





You may also like