سئو بوی: شرکت ˮاسپیس ایکسˮ اعلام نمود که پرتاب ۶۰ ماهواره ˮاستارلینک ˮ به سبب شرایط بدی جوی به تعویق افتاده است.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، قرار بود روز گذشته عصر ۶۰ ماهواره از سری ماهواره های “استارلینک”( Starlink) از پایگاه پرتاب “کیپ کاناورال”(Cape Canaveral) در فلوریدا به مدار زمین پرتاب شوند.
ولی شرکت اسپیس ایکس در توئیتر خود نوشت: وزش باد شدید در جو فوقانی دلیل به تعویق افتادن پرتاب “استارلینک” است.
“ایلان ماسک” بنیانگذار “اسپیس ایکس” می خواهد هزاران ماهواره را به فضا ارسال نماید تا استفاده از اینترنت را برای مردم مناطق محروم نیز فراهم آورد.
این ماموریت “استارلینک v۱.۰ L۳” نامگذاری شده و طی آن ماهواره استارلینک سوار بر موشک “فالکون ۹” به فضا پرتاب خواهد شد.
این دومین ماموریت پرتاب مداری “فالکون ۹” در سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد بود ولی بطور کلی سومین ماموریت فالکون ۹ است برای اینکه در اوایل ماه جاری توانایی کپسول دراگون در بازگشت به زمین در صورت بروز هرگونه مشکل هنگام صعود آزمایش شد و دراگون با استفاده از “فالکون ۹” این کار را انجام داد.
شرکت اسپیس ایکس اعلام نموده که زمان بعدی پرتاب استارلینک امروز ۹: ۲۸ am به وقت ” EST”(۱۷: ۵۸ امروز عصر) است و وضعیت هوا برای پرتاب امروز تا ۸۰ درصد مطلوب اعلام شده است.
قرار است در این ماموریت ۶۰ ماهواره استارلینک به فضا پرتاب شود که هرکدام از این ماهواره ها ۲۶۰ کیلوگرم وزن دارند و مجموع بار فالکون ۹ به ۱۵ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم می رسد.
ماهواره های “استارلینک” قسمتی از برنامه اسپیس ایکس برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵ با درخواست “ایلان ماسک” مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال در خصوص اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی شروع شد. وی در سال ۲۰۱۷ برنامه استارلینک را بعنوان یک سیستم پهنای باند ارزان قیمت که می تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم آورد، به ثبت رساند.




منبع:

You may also like