سئو بوی: یک هکر کلمات عبور بیشتر از نیم میلیون سرور، روتر و سیستم های اینترنت اشیا را در اینترنت منتشر نموده و در دسترس عموم قرار داده است.

به گزارش سئو بوی به نقل از زددی نت، سرورها و روترهای هک شده مربوط به کشورهای متنوعی هستند. اما بخش اعظم آنها در اروپا و سپس در آمریکا واقع هستند.
فهرست مورد اشاره که کلمات عبور بیشتر از ۵۱۵ هزار سرور و روتر و سیستم اینترنت اشیا را در بر می گیرد، در یک فوروم آنلاین انتشار یافته و شامل آدرس های آی پی هر یک از ابزار هک شده و نام کاربری و کلمات عبور آنها نیز هست.
هکر مذکور برای یافتن این اطلاعات، ابتدا کلمات عبور پیش فرض کارخانه ای را امتحان کرده و از این طریق قسمتی از اطلاعات خودرا به دست آورده است. وی سپس بعضی کلمات عبور ساده را حدس زده و بدین شیوه هم اطلاعات خودرا تکمیل کرده است.
خرابکاران اینترنتی با استفاده از این اطلاعات می توانند بطور مخفیانه بدافزارهای خودرا به سرورها و ابزار اینترنت اشیا منتقل کنند و از آنها برای سرقت اطلاعات و نفوذ به سایت های مختلف بهره بگیرند.
پیش از این در آگوست سال ۲۰۱۷ هم یک لیست ۳۳ هزارتایی از کلمات عبور مجموعه ای از روترهای خانگی انتشار یافته بود. اما تنوع و گستردگی لیست جدید نگران کننده است.


منبع:

You may also like