به گزارش سئو بوی کارشناسان امنیتی اخیرا از صدمه پذیری جدیدی اطلاع داده اند که به واسطه آن هکرها می توانند دسترسی کل اعضای گروه را مختل کنند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، واتس اپ که محبوب ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام رسان در جهان به حساب می آید، حالا بر مبنای گزارشی که گروهی از کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری منتشر نموده اند، گرفتار صدمه پذیری و حفره امنیتی جدیدی شده که به واسطه آن، هکرها می توانند دسترسی کل اعضای گروههای واتس اپی را مختل کرده و به خیلی از اطلاعات رد و بدل شده در آنها دسترسی پیدا کنند.
نحوه عملکرد این صدمه پذیری امنیتی بدین صورت است که هکرها بعنوان یک عضو جدید در گروههای واتس اپی قادر خواهند بود با ایجاد تغییر در بعضی از پارامترهای مخصوص رابط کاربری در نسخه وب واتس اپ و همینطور یک ابزار دیگر، در دسترسی سایر افراد و اعضای گروه اختلا ایجاد کنند و در نتیجه کاربران به راحتی از گروه بیرون انداخته می شوند و دسترسی آنها به کلی از گروه قطع می شود. گفته می شود در این صورت تاریخچه مکالمات و سایر اطلاعات رد و بدل شده توسط کاربران هم از بین خواهد رفت.
بر مبنای گزاش وب سایت زد دی نت، کارشناسان امنیتی فعال در شرکت پوینت ریسرچ پس از انتشار این گزارش و اخطار به کاربران، خاطرنشان کرده اند که تنها راه خلاص شدن از این صدمه پذیری، حذف اپلیکیشن واتس اپ و نصب مجدد آن خواهد بود.
این دومین باری است که کارشناسان این موسسه از صدمه پذیری های خطرناک واتس اپ خبر می دهند. سال قبل بود که حفره امنیتی FakesAPP با تغییر پیام کاربران و اعضای گروه، مشکلات گوناگونی را برای آنها کرد تا اینکه واتس اپ با انتشار یک به روزرسانی جدید این مشکل را برطرف کرد تا رضایت و اعتماد کاربرانش را جلب نماید.

چه کسانی در معرض خطر این صدمه پذیری قرار دارند؟
واتس اپ به تمامی کاربرانی که هنوز نسخه به روزرسانی و جدید این اپلیکیشن پیام رسان را بر روی گوشیهای هوشمند خود دریافت نکرده اند، اخطار داده و تاکید کرده است که در صورت عضویت در گروههای مختلف، احتمال زیادی وجود دارد که در خطر نفوذ هکرها و مجرمان سایبری و همینطور این صدمه پذیری باشند.
به همین سبب این شرکت از تمامی کاربران پیام رسان واتس اپ درخواست کرده که هرچه زودتر به پلتفرم فروشگاههای آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور و اپ استور اپل رجوع کنند و آخرین نسخه آپدیت این پیام رسان را بر روی گوشی هوشمند خود نصب و دریافت نمایند.



You may also like