سئو بوی: تعداد خطوط شخصی قطع شده به سبب مزاحمت های پیامکی به ۱۴۷ هزار سیمکارت رسیده است. این آمار از تسریع روند قطع خطوط و مسدودسازی ۱۳ هزار سیمکارت طی ۳ ماه حکایت دارد.
به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، به دنبال اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که مبادرت به ارسال پیامک های تبلیغاتی می کنند، از سال قبل تابحال شمار سیمکارت های شخصی مسدود شده به سبب مزاحمت در ارسال پیامکهای تبلیغاتی، به ۱۴۷ هزار خط رسیده است.
این آمار که در پرتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انتشار یافته است از تسریع روند برخورد با مزاحمت های پیامکی حکایت دارد؛ به نحوی که تا اختتام تیرماه امسال ۱۳۱ هزار سیمکارت، اختتام مردادماه ۱۳۴ هزار سیمکارت و اختتام شهریور ۱۳۸ هزار سیمکارت به سبب ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان، قطع شده بود.
هم حالا نیز سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و ارتباطات رادیویی آمار قطع خطوط موبایلی که پیامک های تبلیغاتی ارسال می کردند را ۱۴۷ هزار و ۱۶۰ سیمکارت تا ششم آبان ماه اعلام نموده است.
این آمار نشان میدهد که نسبت به ماه های گذشته که در هر ماه با حدود ۳ هزار سیمکارت به سبب مزاحمت برخورد می شد، بیشتر از ۹ هزار سیمکارت در فاصله شهریورماه تابحال و ۱۳ هزار سیمکارت در فاصله مردادماه تابحال قطع مزاحمت شده است.
مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامک های تبلیغاتی مربوط به پیامک هایی است که از سمت سیمکارت های شخصی و به صورت انبوه ارسال می شود. از آنجایی که از این سیمکارت ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر اساس حجم زیادی از پیامک که بوسیله این سیمکارت ها ارسال می شود این تخلف قابل شناسایی است.
این درحالی است که به رغم تسریع در روند برخورد با این خطوط، اما مشترکان موبایل همچنان از دریافت پیامک تبلیغاتی گلایه دارند. البته همچنان ارسال پیامک از سرشماره های پیامکی نیز با گلایه و اعتراض کاربران روبه رو است.
با وجودی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوسیله پروسه هوش مصنوعی (سامانه خودکار تشخیص پیامک های مزاحم) و نیز تحلیل رفتار مشترکان و دریافت شکایات از کاربران، نسبت به نظارت بر قطع پیامک های تبلیغاتی ناخواسته و سیمکارت های ارسال کننده پیامک مزاحم، اقدام می کند اما همچنان کاربران تلفن همراه با معضل دریافت پیامک های تبلیغاتی مواجهند و با وجود اینکه خیلی از کاربران سرشماره های شخصی ارسال کننده پیامک را به رگولاتوری گزارش می کنند، اما همچنان این پیامک ها برای خیلی از کاربران ارسال می شود.
بر مبنای آخرین آمار نظرسنجی از میزان رضایت کاربران از کاهش پیامک های تبلیغاتی، ۵۵.۶ درصد شرکت کنندگان اذعان کردند که دریافت این پیامک ها کاهش یافته اما با این وجود ۴۴.۴ درصد از مشترکان از تعداد بالای دریافت این پیامک ها ناراضی هستند.
مشترکان موبایل می توانند با شماره گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام نمایند. در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می کند می تواند آنرا گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام نماید.
منبع: سئو بوی
به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، به دنبال اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که مبادرت به ارسال پیامک های تبلیغاتی می کنند، از سال قبل تابحال شمار سیمکارت های شخصی مسدود شده به سبب مزاحمت در ارسال پیامکهای تبلیغاتی، به ۱۴۷ هزار خط رسیده است.
این آمار که در پرتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انتشار یافته است از تسریع روند برخورد با مزاحمت های پیامکی حکایت دارد؛ به نحوی که تا اختتام تیرماه امسال ۱۳۱ هزار سیمکارت، اختتام مردادماه ۱۳۴ هزار سیمکارت و اختتام شهریور ۱۳۸ هزار سیمکارت به سبب ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان، قطع شده بود.
هم حالا نیز سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و ارتباطات رادیویی آمار قطع خطوط موبایلی که پیامک های تبلیغاتی ارسال می کردند را ۱۴۷ هزار و ۱۶۰ سیمکارت تا ششم آبان ماه اعلام نموده است.
این آمار نشان میدهد که نسبت به ماه های گذشته که در هر ماه با حدود ۳ هزار سیمکارت به سبب مزاحمت برخورد می شد، بیشتر از ۹ هزار سیمکارت در فاصله شهریورماه تابحال و ۱۳ هزار سیمکارت در فاصله مردادماه تابحال قطع مزاحمت شده است.
مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامک های تبلیغاتی مربوط به پیامک هایی است که از سمت سیمکارت های شخصی و به صورت انبوه ارسال می شود. از آنجایی که از این سیمکارت ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر اساس حجم زیادی از پیامک که بوسیله این سیمکارت ها ارسال می شود این تخلف قابل شناسایی است.
این درحالی است که به رغم تسریع در روند برخورد با این خطوط، اما مشترکان موبایل همچنان از دریافت پیامک تبلیغاتی گلایه دارند. البته همچنان ارسال پیامک از سرشماره های پیامکی نیز با گلایه و اعتراض کاربران روبه رو است.
با وجودی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوسیله پروسه هوش مصنوعی (سامانه خودکار تشخیص پیامک های مزاحم) و نیز تحلیل رفتار مشترکان و دریافت شکایات از کاربران، نسبت به نظارت بر قطع پیامک های تبلیغاتی ناخواسته و سیمکارت های ارسال کننده پیامک مزاحم، اقدام می کند اما همچنان کاربران تلفن همراه با معضل دریافت پیامک های تبلیغاتی مواجهند و با وجود اینکه خیلی از کاربران سرشماره های شخصی ارسال کننده پیامک را به رگولاتوری گزارش می کنند، اما همچنان این پیامک ها برای خیلی از کاربران ارسال می شود.
بر مبنای آخرین آمار نظرسنجی از میزان رضایت کاربران از کاهش پیامک های تبلیغاتی، ۵۵.۶ درصد شرکت کنندگان اذعان کردند که دریافت این پیامک ها کاهش یافته اما با این وجود ۴۴.۴ درصد از مشترکان از تعداد بالای دریافت این پیامک ها ناراضی هستند.
مشترکان موبایل می توانند با شماره گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام نمایند. در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می کند می تواند آنرا گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام نماید.
منبع: سئو بوی