به گزارش سئو بوی مرکز ملی فضای مجازی خبر احتمال رفع فیلتر تلگرام را که در شبکه های مجازی انتشار یافته بود، تکذیب نمود.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، پیام رسان تلگرام از اردیبهشت سال ۱۳۹۷ با دستور قوه قضاییه فیلتر شد؛ بعد از فیلترینگ تلگرام چندین بار شایعاتی در خصوص رفع فیلتر این پیام رسان عنوان شد، اما این شایعات مبنایی نداشت و فیلتر تلگرام تا امروز هم ادامه داشته است.
با این حال، روز گذشته هم اخباری منتسب به سید ابوالحسن فیروزآبادی -دبیر شواری عالی فضای مجازی کشور- در خصوص رفع فیلتر تلگرام در بعضی شبکه های اجتماعی انتشار یافت، با این مضمون که اعضای شورایعالی فضای مجازی با رفع فیلتر تلگرام موافق هستند و بنابراین تا آخر ماه صفر فیلترینگ تلگرام برداشته می شود.
اما مرکز ملی فضای مجازی اعلام نمود: به دنبال انتشار خبری با عنوان «احتمال رفع فیلتر تلگرام» به نقل از دبیر شورایعالی فضای مجازی کشور و انعکاس آن در شبکه های اجتماعی و رسانه ها به اطلاع می رساند، این خبر جعلی و ساختگی بوده و هیچ گونه مکاتبه ای با رئیس قوه قضائیه صورت نگرفته ازاین رو حقیقت ندارد.
در این اطلاعیه همینطور آمده است که این خبر در جهت تشویش اذهان عمومی انتشار یافته و جهت تنویر افکار عمومی متعاقبا پیگیری های لازم از راه مراجع ذی صلاح انجام خواهد گرفت.



You may also like