به گزارش سئو بوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات آمار قطع خطوط موبایلی که پیامک های تبلیغاتی ارسال می کردند را ۱۳۴ هزار سیمکارت عنوان نمود، اما با این وجود کاربران همچنان از دریافت پیامک تبلیغاتی گلایه دارند.
به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، به دنبال اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که مبادرت به ارسال پیامک های تبلیغاتی می کنند، شمار سیمکارت های شخصی مسدود شده به علت مزاحمت پیامکی تا تاریخ ۱۷ مردادماه جاری به ۱۳۴ هزار خط رسیده است.آمار رگولاتوری نشان داده است که در هر ماه، بیشتر از ۳ هزار خط سیمکارت به علت ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان، قطع می شود. به صورتی که تا ۱۵ تیرماه ۱۳۱ هزار سیمکارت به علت مزاحمت پیامکی قطع شده بود. از آنجایی که از این سیمکارت ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر اساس حجم زیادی از پیامک که از راه این سیمکارت ها ارسال می شود این تخلف قابل شناسایی بوده و اپراتورها این شماره ها را به رگولاتوری گزارش می کنند. با وجودی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه فرایند هوش مصنوعی (سامانه خودکار تشخیص پیامک های مزاحم) و هم تحلیل رفتار مشترکان و دریافت شکایات از کاربران، نسبت به نظارت بر قطع پیامک های تبلیغاتی ناخواسته و سیمکارت های ارسال کننده پیامک مزاحم اقدام می کند اما همچنان کاربران تلفن همراه با معضل دریافت پیامک های تبلیغاتی مواجهند و با وجودی که خیلی از کاربران سرشماره های شخصی ارسال کننده پیامک را به رگولاتوری گزارش می کنند، اما همچنان این پیامک ها برای خیلی از کاربران ارسال می شود. بر اساس آخرین آمار نظرسنجی از میزان رضایت کاربران از کاهش پیامک های تبلیغاتی، ۵۵.۶ درصد شرکت کنندگان اذعان دارند که دریافت این پیامک ها کاهش یافته اما با این وجود همچنان ۴۴.۴ درصد از مشترکان از تعداد بالای دریافت این پیامک ها ناراضی اند. مطابق با آمار رگولاتوری بیشترین اعتراضات از پیامک های تبلیغاتی مربوط به پیامک هایی است که از سمت سیمکارت های شخصی و به صورت انبوه ارسال می شود. اما با این وجود ارسال پیامک از سرشماره های پیامکی هم همچنان با گلایه و اعتراض کاربران رو به رو است. مشترکان موبایل می توانند با شماره گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام نمایند. در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه ای هم برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می کند می تواند آنرا گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام نماید. بر مبنای اعلام رگولاتوری، در سامانه «ستاره هشتصد مربع» بالغ بر ۳۰ میلیون نفر خواهان قطع دریافت پیامک تبلیغاتی شده اند و این تعداد مشترک در فهرست سیاه قرار داده شده اند تا برایشان پیامک تبلیغاتی ارسال نشود. ماه گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اعلام فهرست اسامی شرکتهای متخلف ارسال کننده پیامکهای تبلیغاتی به پلیس فتا اطلاع داده بود.
به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، به دنبال اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که مبادرت به ارسال پیامک های تبلیغاتی می کنند، شمار سیمکارت های شخصی مسدود شده به علت مزاحمت پیامکی تا تاریخ ۱۷ مردادماه جاری به ۱۳۴ هزار خط رسیده است.آمار رگولاتوری نشان داده است که در هر ماه، بیشتر از ۳ هزار خط سیمکارت به علت ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان، قطع می شود. به صورتی که تا ۱۵ تیرماه ۱۳۱ هزار سیمکارت به علت مزاحمت پیامکی قطع شده بود. از آنجایی که از این سیمکارت ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر اساس حجم زیادی از پیامک که از راه این سیمکارت ها ارسال می شود این تخلف قابل شناسایی بوده و اپراتورها این شماره ها را به رگولاتوری گزارش می کنند. با وجودی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه فرایند هوش مصنوعی (سامانه خودکار تشخیص پیامک های مزاحم) و هم تحلیل رفتار مشترکان و دریافت شکایات از کاربران، نسبت به نظارت بر قطع پیامک های تبلیغاتی ناخواسته و سیمکارت های ارسال کننده پیامک مزاحم اقدام می کند اما همچنان کاربران تلفن همراه با معضل دریافت پیامک های تبلیغاتی مواجهند و با وجودی که خیلی از کاربران سرشماره های شخصی ارسال کننده پیامک را به رگولاتوری گزارش می کنند، اما همچنان این پیامک ها برای خیلی از کاربران ارسال می شود. بر اساس آخرین آمار نظرسنجی از میزان رضایت کاربران از کاهش پیامک های تبلیغاتی، ۵۵.۶ درصد شرکت کنندگان اذعان دارند که دریافت این پیامک ها کاهش یافته اما با این وجود همچنان ۴۴.۴ درصد از مشترکان از تعداد بالای دریافت این پیامک ها ناراضی اند. مطابق با آمار رگولاتوری بیشترین اعتراضات از پیامک های تبلیغاتی مربوط به پیامک هایی است که از سمت سیمکارت های شخصی و به صورت انبوه ارسال می شود. اما با این وجود ارسال پیامک از سرشماره های پیامکی هم همچنان با گلایه و اعتراض کاربران رو به رو است. مشترکان موبایل می توانند با شماره گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام نمایند. در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه ای هم برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می کند می تواند آنرا گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام نماید. بر مبنای اعلام رگولاتوری، در سامانه «ستاره هشتصد مربع» بالغ بر ۳۰ میلیون نفر خواهان قطع دریافت پیامک تبلیغاتی شده اند و این تعداد مشترک در فهرست سیاه قرار داده شده اند تا برایشان پیامک تبلیغاتی ارسال نشود. ماه گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اعلام فهرست اسامی شرکتهای متخلف ارسال کننده پیامکهای تبلیغاتی به پلیس فتا اطلاع داده بود.