سئو بوی: بعد از آنکه سامسونگ گزارش مالی سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی خودرا منتشر کرد، می توان دریافت که درآمدزایی و سودآوری این غول تکنولوژی کره ای به میزان قابل توجهی نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، با عنایت به آنکه شرکت های تکنولوژی و تولیدکنندگان محصولات مختلف همچون موبایل پس از اتمام هر فصل از سال مبادرت به نمایش و انتشار گزارش های مالی خود می کنند و این امر نشان دهنده میزان فروش، درآمدزایی، سودآوری و موفقیت آنهاست، حالا گزارشی که سامسونگ از عملکرد سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی خود نمایش کرده است نشان داده است که برخلاف فروش موفقیت آمیز و استقبال بی نظیر کاربران از گوشی هوشمند و پرچمدار اس ۱۰، درآمد بخش های مختلفی از این شرکت نظیر بخش موبایل، پنل های نمایشگر و همین طور تولید تراشه و چیپ ست های حافظه نسبت به سال قبل کاهش قابل توجهی یافته است.
البته لازم به ذکر است که بخش موبایل سامسونگ به لطف فروش موفقیت آمیز گلکسی اس ۱۰ تا حد زیادی نسبت به دو بخش دیگر بیشتر در امان مانده و عملکرد بهتری را برای این شرکت به ثبت رسانده است و کاهش نسبی سامسونگ موبایل باز به عقیده کارشناسان، بیشتر تحت تأثیر افزایش تمرکز این شرکت بر روی مدلهای میان رده با سوددهی پایین تر بوده است.
درآمد سامسونگ در اولین فصل سال جاری میلادی ۴۵.۲ میلیارد دلار گزارش شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش یافته است. سود این شرکت هم در بازه زمانی مذکور ۵.۳ میلیارد دلار بیان شده که نشان دهنده یک کاهش ۶۰ درصدی نسبت به سال قبل است.
طبق گزارش وب سایت asia.nikkei، درآمد بخش موبایل سامسونگ که به خاطر سازمان دهی های متفاوت این سازمان با هدف تمرکز بر مدلهای مقرون به صرفه و میان رده بوجود آمد، با یک کاهش ۴ درصدی به رقم ۲۳.۴ میلیارد دلار رسیده است. البته این شرکت هنوز اظهارنظری درباره میزان فروش گلکسی اس ۱۰ بعنوان جدیدترین پرچم دارش نکرده است.




منبع:

You may also like