به گزارش سئو بوی برخی از مقامات ایالت های مختلف آمریکا قصد دارند از فیسبوک به دلیل اهمال و سهل انگاری در حفاظت از داده های کاربران که به سواستفاده از آنها منجر شده، تحقیق کنند.

به گزارش سئو بوی به نقل از انگجت، دادستان های ایالت های کنتیکت، ایلینویز، ماساچوست، نیویورک، نیوجرسی و کارولینای شمالی همگی قصد دارند این مورد را مورد بررسی قرار دهند که فیسبوک چگونه داده های کاربران را مورد بررسی قرار می دهد.
علت اصلی آغاز این تحقیقات رسوایی مربوط به شرکت انگلیسی کمبریج آنالیتیکاست که با دسترسی بی اجازه به داده های خصوصی دهها میلیون نفر از کاربران فیسبوک از این اطلاعات جهت بررسی احتمال رای آوری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا استفاده نمود.
قرار است مقامات ایالت های نام برده در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند. نخستین بار مقامات قضایی ایالت کنتیکت ایده مورد اشاره را مطرح نمودند و سپس مقامات ایالت های پنسیلوانیا و ایلینویز به آنها پیوستند تا مشخص شود فیسبوک تا چه حد برای حفاظت از داده های خصوصی کاربرانش جدیت دارد.
سپس گروه دومی با همکاری دادستان های ایالت های نیویورک، نیوجرسی و ماساچوست شکل گرفت تا آنها نقض قوانین عمومی را در این زمینه بررسی نمایند.
علاوه بر مقامات قضایی ایالت های مختلف آمریکا، اف بی آی، کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا و کمیسیون فدرال تجارت امریکا هم تحقیقات مشابهی را در مورد فیسبوک به جریان انداخته اند.

You may also like