به گزارش سئو بوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: تعداد اپلیکیشن های ایرانی در یک سال از ۱۳۰ هزار به ۲۵۰ هزار رسید.

به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی قبل از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران فیروزکوه در مورد گسترش پیام رسان ها اظهار داشت: در یک سال قبل از ۱۳۰ هزار اپلیکیشن ایرانی به ۲۵۰ هزار اپلیکیشن در سال ۹۷ رسیده ایم که زیرساخت های عرضه شده به این اپلیکیشن ها رشد قابل توجهی داشته است و نرخ رشد توسعه پهنای باند داخلی ۳۱۷ درصد بود.
وی اضافه کرد: یک جریان خدماتی نرم افزاری در لایه شبکه ملی ارتباطات شکل گرفت که هر چند انحصارگری در این لایه بسیار زیاد است و برخی افراد اجازه ورود جوانان در این لایه را نمی دهند اما تلاش ما بر این است که این موانع را برطرف نماییم، امروز حوزه کودک و نوجوان آن چنان که باید محتوا و خوراک خویش را از تولیدکننده داخلی دریافت نمی کند و یا هنرمند داخلی چرخه زندگی اش نمی چرخد چون اقتصاد بخش متناسب با آن نیست.
امروز تمام شهرهای ایران تحت پوشش نسل ۳ و ۴ اینترنت هستند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که از حدود یک ماه گذشته بهره برداری از پروژه ارتقا هسته شبکه ملی شروع شده است، اظهار داشت: بر این اساس ظرفیت هسته ملی شبکه اطلاعات ۳ برابر شد، در لایه زیرساخت که وظیفه اصلی وزارت ارتباطات است، هم از ۵۰ درصد شهرهای ایران که زیر پوشش نسل ۳ و ۴ بوده اند امروز به ۱۰۰ درصد پوشش رسیده ایم و همه شهرهای ایران به پوشش نسل ۳ و ۴ مجهز هستند.
وی در مورد امنیت شبکه هم اظهار داشت: ۲۹ سامانه امنیتی در یک سال اخیر به راه افتاده است، که کار حفاظت و پایش از زیرساخت هایی که وظیفه حفاظت از آن برعهده وزارت ارتباطات است انجام شده و اقدامات دیگر هم به صورت یک بسته حمایتی برای کسب و کارهای خدمات اداری و خدمات میزبانی اعلام شده که مجانی است و تقریباً ۹۵ درصد به کسب و کارها تخفیف داده شده که بتواند توزیع محتوای خویش را به سمت مخاطب ببرد.
۱.۵ میلیون نفر به طرح کودک و اینترنت پیوسته اند
آذری جهرمی سپس با بیان این که وزارت ارتباطات به هیچ عنوان قصد تصدی گری ندارد، افزود: البته در این راه آماده همکاری و تعامل هستیم و چند اقدام هم صورت گرفته که اولین اقدام در حوزه کودک و نوجوان است.
وی افزود: با عنایت به وجود ۱۳ میلیون کودک و نوجوان در کشور و همینطور صدمه پذیر بودن این قشر در مقابل تهدیدات مجازی طرح کودک و اینترنت در حال اجرا می باشد، که تابحال ۱.۵ میلیون نفر به آن پیوسته اند.

You may also like