به گزارش سئو بوی مدیرعامل شرکت چینی وان پلاس اعلام نموده است که در نیمه نخست سال آینده میلادی گوشی هوشمند این شرکت که از فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت (۵G) بهره می برد، عرضه خواهد شد.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، با عنایت به افزایش روزافزون محبوبیت تکنولوژی های جدید و گسترش تلاش و فعالیت شرکت های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G، می توان اظهار داشت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگی میان این غول های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آنها در تلاشند اولین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره برداری از جدیدترین نسل از اینترنت ۵G را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند.

شرکت های تولیدکننده موبایل متعددی همچون سامسونگ، هواوی، لنوو، ال جی، سونی و غیره همگی از برنامه خود برای تولید و عرضه گوشی هوشمندی که به فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت (۵G) مجهز هستند، اطلاع داده و اغلب آنها هم اوایل سال آینده میلادی را برای رونمایی و عرضه انتخاب و اعلام نموده اند.

حالا پیت لائو، مدیرعامل شرکت چینی وان پلاس که یکی از تولیدکنندگان موبایل و زیرمجموعه شرکت هواوی به حساب می آید، از زمان ارائه این محصول سخن گفته و اعلام نموده است که گوشی هوشمند ۵G وان پلاس احیانا در ماه مه ۲۰۱۹ میلادی به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش به گزارشگر وب سایت سی نت گفته که انتظار می رود فروش این محصول با استقبال بی نظیری از جانب کاربران مواجه شود.

وی همینطور تصریح کرد: فناوری نسل پنجم اینترنت هنوز در جهان جا نیفتاده است و الان کشورهای بسیاری با همکاری اپراتورهای مخابراتی در حال توسعه زیرساخت های لازم برای آن هستند اما با این وجود پیش بینی می گردد با عنایت به سرعت فوق العاده بالای این شبکه اینترنت، خیلی زودتر از آنچه تصور می شود، کاربران به سمت و سوی آن سوق داده شوند.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که بعد از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی عرضه می گردد. خیلی از بزرگ ترین شرکت های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی و غیره به شدت در حال رقابت جهت راه اندازی اولین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. کشورهای بسیاری در سراسر جهان همچون ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و خیلی از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵Gهستند و در این زمینه فعالیت های گسترده ای انجام داده اند.




You may also like