سئو بوی: به نظر می آید که آلفابت، شرکت مادر گوگل می خواهد به منظور گسترش فعالیت های خود در جنوب شرق آسیا به راه اندازی دفتر نمایندگی خود در ویتنام اقدام نماید.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، تازه ترین گزارش های انتشار یافته از آن حکایت می کند که آلفابت به عنوان شرکت مادر گوگل می خواهد که در مجاورت چین که راهی در آن پیدا نکرده است، به راه اندازی و راه اندازی دفتر نمایندگی رسمی در ویتنام به عنوان یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا اقدام نماید.

چند سال پیش شرکت آمریکایی گوگل تحت تاثیر قوانین محدودکننده و سخت گیرانه دولت چین، اعلام نمود که دیگر با این کشور همکاری نمی کند و بنا بر این باز خیلی از سرویس های خودرا در این کشور از دسترس خارج کرد.

بر اساس گزارش رویترز، چین یکی از معدود کشورهایی است که قوانین و مقررات محدودکننده و سخت گیرانه ای جهت استفاده از خدمات اینترنتی و آنلاین وضع کرده و به سانسور و فیلترینگ شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها در جهان معروف است.

گوگل در سال ۲۰۱۰ میلادی در اعتراض به تلاش چین برای محدود کردن استفاده آزادانه شهروندانش از اینترنت، خیلی از سرویس های خودرا در این کشور قطع کرده بود.

به گفته خیلی از کارشناسان و تحلیلگران، گوگل می خواهد با ورود به منطقه شرق آسیا در حقیقت وارد قلمروی چین شده و سلطه غول های تکنولوژی چینی را به چالش بکشاند.

سخنگوی گوگل روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای به گزارشگر رویترز اظهار داشت: ما با راه اندازی دفتر نمایندگی رسمی گوگل در ویتنام می خواهیم به گسترش استفاده کاربران از غول های تکنولوژی در شرق آسیا و خیلی از کشورهای درحال توسعه بپردازیم و امیدواریم که چنین اتفاقی بیفتد.




You may also like