سئو بوی: به نظر می آید که فیسبوک به دنبال رسوایی های پی در پی و به منظور جلوگیری از افشای اطلاعات و حریم خصوصی کاربرانش می خواهد با یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری وارد همکاری شود.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، چند ماه پیش بود که گزارش های متعددی از جانب رسانه های مختلف در فضای مجازی منتشر گردید که نشان می داد اطلاعات بیشتر از ۸۷ میلیون نفر از کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک توسط هکرها افشا شده و به سرقت رفته است. پس از آن هم یکی دوبار دیگر اخبار دیگری توسط وب سایت های خبری به گوش رسید که همگی نشان از سریال ادامه دار رسوایی های فیسبوک داشتند که منجر به اعتراضات گسترده کاربران در سراسر جهان شد.

این شبکه اجتماعی به شدت در آماج حملات کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت به گونه ای که تعداد کثیری از شرکت ها و افراد معروف مبادرت به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیسبوک کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده اند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری همینطور مقامات فیسبوک را به سهل انگاری و کم کاری در محافظت از حریم خصوصی کاربران متهم کردند.

حالا طبق گزارش های انتشار یافته از جانب خیلی از رسانه های خبری و همینطور وب سایت The Information به نقل از منابع اگاه، شبکه اجتماعی فیسبوک می خواهد با شروع همکاری با یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری و یا احتمال خریداری سهام آن، باری دیگر اعتماد از دست رفته کاربرانش را به دست آورد و به همه نشان بدهد که در زمینه محافظت از امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربرانش جدی و کوشاست و سهل انگاری و کم کاری نکرده است.

چندی پیش بود که دولت ژاپن از فیسبوک خواست که با بهبود و بهره گیری از تکنولوژی های به روز و متخصصان زبده فعال در امنیت سایبری، اهمیت بیشتری برای محافظت از حریم خصوصی کاربرانش قائل شود و این مساله را در اولویت کارهای خود قرار بدهد تا کاربران بتوانند به آن اعتماد کنند و به فعالیت در این شبکه اجتماعی بزرگ ادامه دهند.

در صورتی که فیسبوک سهام شرکت امنیت سایبری موردنظر خویش را خریداری کند بدون شک باعث خواهد شد که امنیت اطلاعات کاربران حفظ شده و آنها را از گزند هک و حملات سایبری در آینده ایمن نگه خواهد داشت. البته به قول کارشناسان و تحلیلگران، این کار بیشتر جنبه رسانه ای و خبری دارد تا نشان دهد که فیسبوک به صورت کاملا جدی به دنبال افزایش امنیت سایبری وب سایت و حفظ حریم خصوصی کاربرانش است.

این در حالیست که پس از رسوایی افشای اطلاعات ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیسبوک که بخاطر همکاری با موسسه تحقیقاتی کمبریج آنالتیکا بوجود آمد، اطلاعات ۳۰ میلیون نفر دیگر از کاربران این شبکه اجتماعی هم باز دزدیده شد و هکرها توانستند با صدمه پذیری های موجود بر روی پلت فرم آن به حجم زیادی از داده های موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند.

پس از انتشار خبر رسوایی فیسبوک و نقض حریم شخصی کاربرانش، افراد مشهور و شرکت های کوچک و بزرگ بسیاری مبادرت به حذف صفحه کاربری خود در این شبکه اجتماعی کرده اند تا بدین ترتیب، اعتراض خویش را نسبت به سهل انگاری فیسبوک نشان دهند.

با اینکه فیسبوک در تمامی روزنامه ها و شبکه های اجتماعی از تمامی کاربرانش در این باره عذرخواهی نمود و در اطلاعیه ای هم احتمال هرگونه جاسوسی و افشای اطلاعات آن ها را رد کرد، اما همچنان خشم عموم مردم در سراسر جهان نسبت به این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار فروکش نکرده است. حالا انتظار می رود خشم عمومی کاربران فیسبوک این دفعه بیشتر از پیش شعله ور شده و دامان این شرکت بزرگ آمریکایی را بگیرد.




You may also like