سئو بوی: بعد از استیضاح علی ربیعی و مسعود کرباسیان در مجلس، سومین تغییر در دولت دوازدهم از درون کابینه صورت گرفت. عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که با سه بار استیضاح رکورد بیشترین استیضاح در مجلس را به خود اختصاص داده بود، بعد از پنج سال کار در ساختمان دادمان، متن استعفای خویش را که روز ۱۰ شهریورماه به رییس جمهور نوشته بود، امروز در فضای مجازی منتشر نمود. این مورد یکی از اخبار پراهمیت اقتصادی در روز شنبه بود.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، وزیر راه و شهرسازی که در هفته های اخیر جزو خبرسازترین اعضای کابینه دولت دوازدهم بوده و شایعه هایی درباره استیضاح یا استعفای وی به صورت متناوب مطرح می شد، امروز متن استعفای خویش را منتشر نمود تا رسما از سمت خود خداحافظی کند؛ البته استعفایی که متعلق به یک ماه و نیم قبل بود. آخوندی در بخشی از این نامه نوشته است: «پیرو سه بار درخواستی که سال قبل از محضر جنابعالی (رئیس جمهوری) داشتم اجازه می خواهم از خدمت شما از دولت رخصت بخواهم. به نظر نمی رسد در ارتباط با روش بازآفرینی شهری مورد نظر جنابعالی بتوانم کار موثری انجام دهم. همینطور در ارتباط با سیاست دخالت حداکثری دولت در بازار و روش ساماندهی امور اقتصادی به لحاظ شرایط موجود کشور هم امکان هماهنگی ندارم. این حق شماست که وزیر همراه تری را در دولت داشته باشید. خواهشمندم این دفعه با درخواست این جانب موافقت و در تعیین جانشین تسریع فرمایید.»

آخوندی: امروز آخرین روز کاری من است
بعد از انتشار متن استعفا، وزیر راه و شهرسازی برای رونمایی از اپلیکیشن فرودگاه امام (ره) در آن جا حاضر شد. وی در این مراسم اظهار داشت: خوشحالم که در روز پایانی کاری ام در دولت، می بینم که مدیران جوان وارد عرصه شده و فعالیت می نمایند.

فرودگاه امام (ره) به سمت هوشمندسازی حرکت می کند
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) اعتقاد دارد با اجرای طرح های مدیریت هوشمند همچون شروع به کار اپلیکیشن، این فرودگاه گامی مهم جهت حرکت به سمت عرضه خدمات هوشمند به مردم برداشته است. متن صحبت های شهرام آدم نژاد را این جا بخوانید.

اعلام آمادگی ۱۱۰ شرکت اروپایی برای تعامل نفتی با ایران
خبر پراهمیت دیگر به مبحث همکاری پسابرجامی اروپایی ها با ایران مربوط می گردد. رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفت وگو با ایسنا با اشاره به پیشنهاد انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به دولت برای تعامل با شرکت های کوچک اروپایی در زمان تحریم اظهار نمود: انجمن با همکاری اتاق تهران در تلاش است از تعدادی از شرکت های کوچک و متوسط اروپایی دعوت کند به تهران بیایند و سمیناری تشکیل دهیم. رضا خیامیان به این سوال که آیا شرکت های اروپایی مایل به تعامل با ایران و حضور در سمینار مذکور هستند یا خیر، پاسخ داد: ۱۱۰ شرکت کوچک و متوسط اروپایی اعلام آمادگی کردند با شرکت های ایرانی جوینت شوند و در صنایع نفت و گاز ایران حضور داشته باشند.

خبرهای خوش برای کامیون داران
اعتراض کامیون داران به مشکلات معیشتی و هزینه های لوازم، بویژه گرانی و کمبود لاستیک در هفته های اخیر خبرساز شده است. گزارش های موجود از بازار لاستیک نشان داده است قیمت هر جفت لاستیک خودروهای سنگین، در طول ماه های گذشته از حدود سه میلیون تومان به مرز ۱۷ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. چند روز قبل، وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داد که دولت ارز لازم را برای این منظور تخصیص دهد. امروز هم رییس انجمن صنفی صنعت تایر ایران از ثبت سفارش تایر خودروهای سنگین با ارز ۴۲۰۰ تومانی اطلاع داد و اعلام نمود که التهاب بازار در این بخش تا یک الی دو ماه آینده فروکش خواهد نمود و هم اکنون هم مشکلات مربوط به تامین لاستیک مورد نیاز کامیون داران برپایه قیمت رسمی تا حد زیادی کاهش یافته است.

قیمت خرید دلار و یورو در بانک ها
بانک ها برای امروز (شنبه) دلار را ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان و یورو را تا ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان از مردم خریداری کردند. بانک ها فروشنده ارز نیستند و تنها ارز مسافرتی را در دستور کار فروش دارند. یورو ارزی است که بانک ها برای مسافران عرضه می کنند و معمولا حدود ۲۰۰ تومان بالاتر از نرخی است که یورو را از مشتری می خرند.

کاهش قیمت طلا نسبت به هفته گذشته
قیمت طلا در بازار امروز تا ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه روند کاهشی نسبت به روزهای گذشته و هفته قبل را تجربه نمود که البته ابراهیم محمدولی – رییس اتحادیه طلا و جواهر – در این باره به ایسنا اظهار داشت: گرچه نسبت به روزهای گذشته قیمت ها کاهشی بوده است اما در قیاس با چند ساعت پیش افزایش نسبی داشتیم و باید امیدوار باشیم تا بازار رنگ آرامش و تعادل به خود بگیرد چون که این وضعیت به زیان همه است. وی با اشاره به اینکه نوسانات در بازار به نفع هیچ کس نیست اظهار داشت: هم اکنون در بازار طلا به تعداد انگشتان یک دست هم مشتری پیدا نمی گردد و همه متاسفانه دلال شده یا به فکر دلالی هستند.
وی در مورد قیمت طلا هم این گونه پاسخ اظهار داشت که امروز هر مثقال طلای ۱۷ عیار، یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳۹۷ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می گردد و قیمت انس جهانی هم با افزایش نسبی به ۱۲۲۷ دلار رسیده است.

بانک آمریکایی: نفت ۱۰۰ دلاری نخواهد شد!
در شرایطی که بسیاری کارشناسان معتقدند با ادامه ی تحریم ایران و عدم توانایی کشورهای تولیدکننده نفت در جایگزینی کردن نفت ایران، قیمت هر بشکه در ماه های آینده به بالای ۱۰۰ دلار می رسد، مدیر تحقیقات کالای بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس اظهار نمود برخلاف آنچه تحلیلگران مختلف اخطار داده اند قیمت نفت خام بعید است به ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کند. جفری کوری در توضیح دلایل خود برای بعید بودن صعود قیمت نفت به ۱۰۰ دلار اظهار داشت: علاوه بر نشانه هایی در خصوص این که صادرات نفت ایران به صفر نخواهد رسید، صادرات ایران حداقل بلافاصله نیمی کاهش پیدا نخواهد کرد. عربستان سعودی هم اگر آمارهای این کشور را باور داشته باشیم تولید خویش را سریع تر از حد انتظار افزایش داده و امیدها را نسبت به وجود عرضه کافی بعد از اجرایی شدن تحریم های آمریکا ضد ایران بالا برده است.
صحبت های کوری در حالی مطرح می گردد که با عنایت به قتل جمال خاشقجی که گفته می گردد به دستور بن سلمان، شاهزاده سعودی انجام شده، برخی کشورهای اروپایی و حتی آمریکا از احتمال تحریم عربستان سخن می گویند.

سه روز تا آخر مهلت مشمولان سهام عدالت
کسانی که تا کنون به هر علت مبادرت به ثبت شماره شبای حساب بانکی خود در سامانه سهام عدالت، نکرده اند بجنبند! این گروه از مشمولان فقط تا آخر مهر ماه برای رجوع به سامانه سهام عدالت و ثبت نام مهلت دارند.




You may also like