به گزارش سئو بوی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: به منظور عرضه سرویسهای با کیفیت بهتر به کاربران اینترنت مخابرات، طرح جدید ˮسُرینوˮ با حداقل سرعت ۴۰ مگابیت بر ثانیه در اختیار حدود دو میلیون مشترک فعال اینترنت به صورت مجانی تا ۱۰ روز آینده قرار می گیرد.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، سید مجید صدری با تاکید بر جلب رضایت حداکثری مشتریان در عرضه بهتر سرویس ها، تصریح کرد: با استفاده از طرح سُرینو که همزمان با نمایشگاه بین المللی الکامپ راه اندازی گردید، تعداد حدود دو میلیون نفر مشترک فعال سرویس های مختلف اینترنت مخابرات، قابلیت استفاده مجانی از این طرح را پیدا می کنند.
وی ادامه داد: در این طرح، مهاجرت به نسل جدید، دسترسی پهن باند ثابت برای دو میلیون کاربر اینترنت با سرعت حداقل ۴۰ مگا بیت بر ثانیه با امکانات VDSL و تانوما (سرویس فیبرنوری شرکت مخابرات ایران)، درسراسر کشور فراهم می شود.
روز پنجشنبه هم محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – با اشاره به جایگزینی VDSL به جای ADSL، اعلام نموده بود: شرکت مخابرات ایران چهار میلیون مشترک ADSL دارد و بنا دارد سرویس سورینو را عرضه نماید که به صورت متوسط می تواند سرعت اینترنت را تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه افزایش دهد. این سرویس تا کابینه خط مشترک، به صورت فیبر نوری و در منطقه محل سکونت، از راه سیم مسی عرضه می شود.
وی توضیح داد: به علت فاصله زیاد خطوط مسی تا مراکز مخابراتی، ۳۰ درصد مشترکان تنها به اینترنت دو مگابایت بر ثانیه دسترسی دارند و ۱۶ درصد مشترکان می توانند اینترنت هشت تا ۱۶ مگابیتی دریافت نمایند و مابقی اینترنت چهار تا هشت مگابیت دارند. با راه اندازی سرویس VDSL، رشد چهار برابری سرعت اینترنت اتفاق می افتد و با ظرفیت سرویس های مخابرات، حالا دو میلیون پورت در کشور آماده واگذاری است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تعرفه های این سرویس بیان کرد: قیمت گذاری این سرویس، مطابق مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است که قیمت سرویس ها در تمامی سطوح وجود دارد و تعرفه جدیدی برای این سرویس وضع نشده است.



You may also like