به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، این روزها هوش مصنوعی در همه سرویسهای گوگل درحال ظهور است، چه مردم آنها را بخواهند، چه نخواهند و گاهی اوقات در جاهایی استفاده می شود که واقعا هیچ معنایی ندارند.
به نقل از ورج، حالا بنظر می رسد جدید ترین آزمایش گوگل، به مقالات و اخبار در سرویس «گوگل دیسکاور»(Google Discover) رسیده است تا رویکرد هوش مصنوعی روی آن اعمال شود.
سرویس «گوگل دیسکاور» یک سرویس فید شخصی سازی شده است که به کاربران امکان می دهد محتوای در رابطه با علایق خویش را در دستگاههای مختلف مانند گوشیهای هوشمند، تبلت ها و کامپیوتر های شخصی ببینند. این سرویس ابتدا با نام «گوگل فید»(Google Feed) ارائه شد.
پایگاه ورج(Verge) متوجه شد که تعدادی از مقالات در «گوگل دیسکاور» با تیترهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی متفاوت از پست های اصلی نمایش داده می شوند و در کمال تعجب، تعدادی از این تیترها گمراه کننده یا کاملا اشتباه هستند.
بعنوان مثال، یک تیتر بازنویسی شده ادعا می کرد «قیمت دستگاه بخار فاش شد»، اما تیتر حقیقی آن مقاله این بود: «دستگاه بخار والو(Valve) شبیه به یک کنسول است، اما انتظار نداشته باشید که مانند آن قیمت داشته باشد.»
در بررسی های دیگر هم برملا شد که «گوگل دیسکاور» تیترهای اصلی را همراه با خلاصه های ساخته شده توسط هوش مصنوعی عرضه می کند. در هر دو مورد، محتوا با عنوان «تولید شده با هوش مصنوعی که می تواند اشتباه کند» برچسب گذاری شده است، اما مطمئناً خوب می شد اگر گوگل در این شرایط اصلاً از هوش مصنوعی استفاده نمی کرد و ازاین رو از اشتباهات بطور کامل اجتناب می کرد.
این ظاهراً یک آزمایش کوچک رابط کاربری برای زیرمجموعه ای از کاربران «گوگل دیسکاور» است.
مالوری دلیون(Mallory Deleon)، سخنگوی گوگل می گوید: ما درحال آزمایش یک طراحی جدید هستیم که محل قرارگیری تیترهای موجود را تغییر می دهد تا جزییات مبحث را پیش از کاوش لینک ها از سراسر وب، آسان تر هضم کند.
این کار، بی ضرر به نظر می آید، اما گوگل سابقه خصومت با رسانه های آنلاین و نقش مکرر خود بعنوان واسطه بین ناشران و خوانندگان را دارد. ناشران وب در طول سال ها تلاشهای گوناگونی برای دریافت غرامت از گوگل برای نمایش قسمتهایی از محتوای خود انجام داده اند و حداقل در دو مورد، گوگل با حذف این منابع از نتایج جستجو پاسخ داده و بعداً ادعا کرده است که نمایش اخبار تاثیر زیادی بر سود خالص کسب و کار تبلیغاتی آن ندارد.
بطور خلاصه یک تیتر بازنویسی شده ادعا می کرد قیمت دستگاه بخار فاش شد، اما تیتر حقیقی آن مقاله این بود: دستگاه بخار والو(Valve) شبیه به یک کنسول است، اما انتظار نداشته باشید که مانند آن قیمت داشته باشد. در هر دو مورد، محتوا با عنوان ساخته شده با هوش مصنوعی که می تواند اشتباه کند برچسب گذاری شده است، اما مطمئناً خوب می شد اگر گوگل در این شرایط اصلاً از هوش مصنوعی استفاده نمی کرد و از این رو از اشتباهات به طور کامل اجتناب می کرد.
منبع: seoboy.ir
به نقل از ورج، حالا بنظر می رسد جدید ترین آزمایش گوگل، به مقالات و اخبار در سرویس «گوگل دیسکاور»(Google Discover) رسیده است تا رویکرد هوش مصنوعی روی آن اعمال شود.
سرویس «گوگل دیسکاور» یک سرویس فید شخصی سازی شده است که به کاربران امکان می دهد محتوای در رابطه با علایق خویش را در دستگاههای مختلف مانند گوشیهای هوشمند، تبلت ها و کامپیوتر های شخصی ببینند. این سرویس ابتدا با نام «گوگل فید»(Google Feed) ارائه شد.
پایگاه ورج(Verge) متوجه شد که تعدادی از مقالات در «گوگل دیسکاور» با تیترهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی متفاوت از پست های اصلی نمایش داده می شوند و در کمال تعجب، تعدادی از این تیترها گمراه کننده یا کاملا اشتباه هستند.
بعنوان مثال، یک تیتر بازنویسی شده ادعا می کرد «قیمت دستگاه بخار فاش شد»، اما تیتر حقیقی آن مقاله این بود: «دستگاه بخار والو(Valve) شبیه به یک کنسول است، اما انتظار نداشته باشید که مانند آن قیمت داشته باشد.»
در بررسی های دیگر هم برملا شد که «گوگل دیسکاور» تیترهای اصلی را همراه با خلاصه های ساخته شده توسط هوش مصنوعی عرضه می کند. در هر دو مورد، محتوا با عنوان «تولید شده با هوش مصنوعی که می تواند اشتباه کند» برچسب گذاری شده است، اما مطمئناً خوب می شد اگر گوگل در این شرایط اصلاً از هوش مصنوعی استفاده نمی کرد و ازاین رو از اشتباهات بطور کامل اجتناب می کرد.
این ظاهراً یک آزمایش کوچک رابط کاربری برای زیرمجموعه ای از کاربران «گوگل دیسکاور» است.
مالوری دلیون(Mallory Deleon)، سخنگوی گوگل می گوید: ما درحال آزمایش یک طراحی جدید هستیم که محل قرارگیری تیترهای موجود را تغییر می دهد تا جزییات مبحث را پیش از کاوش لینک ها از سراسر وب، آسان تر هضم کند.
این کار، بی ضرر به نظر می آید، اما گوگل سابقه خصومت با رسانه های آنلاین و نقش مکرر خود بعنوان واسطه بین ناشران و خوانندگان را دارد. ناشران وب در طول سال ها تلاشهای گوناگونی برای دریافت غرامت از گوگل برای نمایش قسمتهایی از محتوای خود انجام داده اند و حداقل در دو مورد، گوگل با حذف این منابع از نتایج جستجو پاسخ داده و بعداً ادعا کرده است که نمایش اخبار تاثیر زیادی بر سود خالص کسب و کار تبلیغاتی آن ندارد.
بطور خلاصه یک تیتر بازنویسی شده ادعا می کرد قیمت دستگاه بخار فاش شد، اما تیتر حقیقی آن مقاله این بود: دستگاه بخار والو(Valve) شبیه به یک کنسول است، اما انتظار نداشته باشید که مانند آن قیمت داشته باشد. در هر دو مورد، محتوا با عنوان ساخته شده با هوش مصنوعی که می تواند اشتباه کند برچسب گذاری شده است، اما مطمئناً خوب می شد اگر گوگل در این شرایط اصلاً از هوش مصنوعی استفاده نمی کرد و از این رو از اشتباهات به طور کامل اجتناب می کرد.
منبع: seoboy.ir
