به گزارش سئو بوی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: امیدواریم با هوشمندی صد درصدی خدمات بوسیله پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، زندگی مردم با فناوری تسهیل شود.
به گزارش سئو بوی به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ششمین جلسه کمیته نظارتی اجرای بند ج تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که به هوشمندسازی خدمات دولت و راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اختصاص دارد با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ میثم لطیفی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و سید مهدی نیازی، معاون سازمان برنامه وبودجه برگزار گردید. در این نشست وضعیت انجام الزامات قانون برنامه ششم توسعه، قانون بودجه سال ۱۴۰۲، مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات و تکالیف آیین نامه مذکور در حوزه عرضه خدمات هوشمند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه بر بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مورد بررسی قرار گرفت. در شروع این جلسه گزارش نظارتی حوزه کلان هوشمند سازی دستگاههای دولتی عرضه شد که بر مبنای آن میزان کاربران ثبت نام کرده و دریافت کننده سرویس از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به ۳۰ میلیون ۴۰۰ هزار کاربر رسیده است. در ادامه با قرائت گزارشی، آخرین وضعیت اقدامات انجام گرفته برای عرضه خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه بر بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مورد بررسی قرار گرفت. در جریان بررسی عرضه خدمات سازمان تأمین اجتماعی اعلام گردید که از ۳۱ خدمت این سازمان ۱۹ خدمت به شکل الکترونیکی به مردم عرضه می شود است که مقرر شد ۷ خدمت هم تا پایان دیماه هوشمند شود. همینطور با بررسی موانع هوشمندسازی خدمات سازمان بهزیستی، مقرر شد این سازمان هم تا آخر سال صد درصد خدمات خویش را به صورت الکترونیکی و از راه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه نماید. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه با تقدیر و تشکر از اهتمام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و عرضه خدمات هوشمند از راه این پنجره اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه از مجموعه های پیشرو در اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستند که نسبت به سایر وزارت خانه ها و دستگاههای دولتی مسیر هموارتری در عرضه صد درصدی خدمات هوشمند از راه این پنجره دارد. وی ادامه داد: امیدوارم با احصا دقیق فرآیندها، موانع پیش رو کنار زده شود تا با هوشمندی صد درصدی خدمات از راه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، زندگی مردم با فناوری تسهیل شود. زارع پور تاکید کرد: با شناختی که از دوستان داریم این اطمینان وجود دارد که می توانید حال مردم را خوب نماییم و با تکمیل کار و هوشمندی کامل عرضه خدمات، لبخند رضایت را بر لبان مردم بنشانید. میثم لطیفی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی هم در این نشست برای اصلاح فرآیندها در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه به منظور عرضه صد درصدی خدمات از راه از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اعلام آمادگی کرد.


منبع:

You may also like