سئو بوی: یک مرکز پژوهشی با تحلیل بازتاب فاجعه بیمارستان غزه در رسانه های اجتماعی نشان داد که در همان ساعات اولیه، کاربران فضای مجازی به سرعت به این حادثه تلخ واکنش نشان داده و ابراز همدردی کردند.
به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، شب ۲۵ مهر ۱۴۰۱ بود که رسانه ها خبر از انفجار یک بیمارستان در غزه دادند. طبق اعلام رسانه ها، رژیم صهیونیستی در جریان نبرد با فلسطین، یک موشک به سمت بیمارستان المعمدانی غزه زده که موجب شهادت و زخمی شدن خیلی از مردم فلسطین شده است. در همان ساعات اولیه، فضای مجازی و رسانه های اجتماعی به سرعت به این حادثه تلخ واکنش نشان دادند و ابراز همدردی کردند. مرکز پژوهشی بتا در گزارشی با داده کاوی رسانه های اجتماعی، بازتاب این حادثه را بررسی نموده است.
طبق اعلام این گزارش در توئیتر (ایکس) در ساعات اولیه ۵۴۷ هزار پست انتشار یافته است که این تعداد را ۵۵ هزار کاربر منتشر نموده اند. همین طور این پست ها ۳.۵ میلیون لایک داشته اند. سرعت انتشار این پست ها، ۳۷ هزار پست در ساعت بوده است که نشان از ترند شدن سریع این مساله در توئیتر می دهد. در اینستاگرام شاهد انتشار ۵۹ هزار پست بوده ایم که توسط ۱۶ هزار کاربر انتشار یافته اند و ۳۸ میلیون لایک نیز داشته اند. سرعت انتشار پست های اینستاگرام ۴ هزار پست در ساعت بوده است. در تلگرام شاهد انتشار ۲۳۰ هزار پست بوده ایم که توسط ۱۵.۵ هزار کانال منتشر شدند. این پست ها ۵۶۰ میلیون بار دیده شده اند و سرعت انتشارشان، ۱۵.۵ هزار پست در ساعت بوده است.

You may also like