به گزارش سئو بوی، در نشست های تخصصی کنفرانس زیرساخت های اطلاعاتی کشور که باحضور فعالان بخش خصوصی و دولتی این حوزه برگزار شد شرایط بازار و فرصت های سرمایه گذاری و چالش های پیش روی این حوزه مورد بررسی قرارگرفت.

به گزارش سئو بوی به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، احسان آریانیان رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با برگزاری نشست های تخصصی در کنفرانس زیرساخت اطلاعاتی کشور ضمن اشاره به اهمیت خدمات ابری در این عرصه، اظهار داشت: در این کنفرانس نشست برنامه توسعه سرمایه گذاری در خدمات ابری با طرح سند استراتژیک توسعه رانش ابری ایران و همینطور بازار و فرصت های سرمایه گذاری خدمات ابری مورد بررسی قرار گرفت.
وی ضمن اشاره به این که خدمات ابری در ۳ حوزه عمومی، پیام رسان ها و دولت تقسیم شده، اضافه کرد: در این بخش هم برنامه کلان وزارت ارتباطات در این عرصه و میزان سرمایه گذاری و مدل اجرا در حوزه دولت و روش های همکاری با بخش خصوصی و همینطور پروژه ابر ایران و ابر پیام رسان ها و برنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران برای تأمین خدمات مورد نیاز پیام رسان ها عرضه و عنوان شد.
رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سیاست وزارت ارتباطات از سرمایه گذاری مستقیم در تأمین زیرساخت ها به تخصیص بودجه برای خرید خدمات ابری درحال تغییر است، خاطرنشان کرد: نمایندگان بخش خصوصی از سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و شرکتهای فعال در این عرصه در رابطه با چالش های حوزه خدمات ابری، اعتماد سازی و فرهنگ سازی و کمبود منابع انسانی و ضرورت برگزاری آموزش در این عرصه مطالبی را عرضه کردند و نمایندگان بخش دولتی این حوزه هم در رابطه با نیازمندی های این حوزه و کمبود بودجه و نیروی انسانی در این عرصه با عنایت به نیازمندی های روزافزون کشور نکاتی را مطرح نمودند.
رئیس کمیته مراکز داده و مدیریت محتوای شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات، تصریح کرد: همینطور در این جلسه شرایط بازار و فرصت های سرمایه گذاری در پروژه های ابری و چالش های پیش رو در عرضه خدمات ابری توسط فعالان حوزه خدمات ابری عرضه شد.
وی ضمن اشاره به این که اهداف ما از برگزاری این کنفرانس محقق شده است، اضافه کرد: در این کنفرانس اسنادی که در حوزه شبکه ملی اطلاعات تدوین شده برای هم رسانی به ذی نفعان عرضه شد تا سیاست های وزارت ارتباطات در این عرصه مشخص و بخش خصوصی هم از نقش خود در این عرصه آگاه شود.
رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به نشست ممیزی و نظام رتبه بندی مراکز داده و خدمات ابری بعنوان یکی دیگر از نشست های این کنفرانس اشاره نمود و اظهار داشت: در این جلسه برنامه نظام رتبه بندی توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران به صورت کامل تشریح شد و سازمان نظام صنفی رایانه ای هم به رتبه بندی خدمات ابری اشاره نمود که شامل رتبه بندی مراکز داده بخش دولتی مانند بانک ها، مراکز صنعتی و تجاری در کل کشور می شود.
وی در رابطه با نشست تأمین و پشتیبانی پایدار هم اضافه کرد: این نشست با نگاه این که فقط بومی سازی هدف نیست و به دنبال استقلال مدیریت هستیم برگزار شد و در این جلسه نظام بومی سازی در پژوهشگاه ارتباطات توسط مجری این نظام تشریح و در رابطه با روال و شاخصهای ارزیابی خدمات ابری توضیح عرضه شد.
بنا به این گزارش، کنفرانس زیرساخت اطلاعاتی کشور از بامداد روز گذشته (سه شنبه) برای دو روز با حضور و مشارکت بخش های خصوصی و دولتی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار گردید.
علاوه بر نشست های تخصصی و سخنرانی ها، یک نمایشگاه جانبی هم با حضور شرکتهای فعال این حوزه در حاشیه این کنفرانس برپا شد و ظرفیتهای داخلی تولید کنندگان این حوزه در قسمت های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری به نمایش درآمد.

You may also like