به گزارش سئو بوی، یک اپراتور تلفن همراه به تازگی اعلام نموده است دور جدید واگذاری شماره های رند را برای مشترکان آغاز می کند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، سیمکارت ها را به صورت کلی از نظر عرضه میتوان به دو دسته تقسیم کرد؛ سیمکارت هایی که به روز توسط اپراتورها واگذار می شوند و متقاضی می تواند به سادگی تهیه نماید و دلیلی ندارد در بحث عرضه و تقاضا، گرفتار افزایش و کاهش قیمت شوند و سیمکارت هایی با کدهای قدیمی تر و شماره های خاص که متقاضی و بازار خاص خویش را دارند و دیگر عرضه نمی شوند.

اما این سوال گاها وجود دارد که هزینه سیمکارت رند چقدر است و چه عواملی در قیمت شماره رند اثرگذار است؟ در جواب میتوان اظهار داشت که پیش شماره و کد سیمکارت صفر یا کارکرده بودن، دائمی یا اعتباری بودن و نوع رندی، تعیین می کنند که یک سیمکارت رند چه قیمتی می تواند داشته باشد.

اما در پاسخ به این سؤال که خرید سیمکارت رند صفر بهتر است یا کارکرده نظر کارشناسان بر اینست که کارکرده بودن سیمکارت رند تأثیر مستقیمی روی قیمت آن دارد. خرید سیمکارت همراه اول رند صفر مانند خرید خودروی صفر است. همانطور که خودروی کارکرده و صفر هیچ تفاوتی در آپشن های آن ندارد، در مورد سیمکارت هم به همین شکل است و شاید تنها تفاوت سیمکارت کارکرده با صفر اینست که زنگ خور داشته و امکان دارد قبلا شبکه های اجتماعی روی آن فعال شده باشد.

نکته قابل توجه اینست سیمکارت ها با شماره های رند که راحتتر در خاطر می مانند، همواره از بهایی بالاتر از حد معمول برخوردار بوده و با قیمتی بالاتر از نرخ رایج به فروش می رسند. دراین میان قیمت بعضی از این شماره ها گاهی به چند صد میلیون تومان هم می رسند. اما اینکه تعیین قیمت برای این خطوط از چه قاعده و قانونی پیروی می کند، موضوعی است که شاید پاسخ چندان روشنی برای آن وجود نداشته باشد؛ هرچند در این حوزه از جانب رگولاتوری مصوباتی هم ابلاغ گردید و فعالان بازار موبایل هم بر این نکته تاکید دارند که این تعرفه گذاری برپایه تجربیات و شرایط بازار صورت می گیرد.

با این حال مسؤلان معتقدند افزایش قیمت سیمکارت به سرعت افزایش قیمت گوشی نیست، اما آن هم علل خاص خویش را برای افزایش یا کاهش قیمت دارد؛ با عنایت به محدودیت عرضه و توزیع، حجمی از تقاضا همیشه وجود دارد و نوسانات نرخ ارز هم چندان تاثیری بر آن ندارد. در همین رابطه اخیرا اپراتور اول تلفن همراه (همراه اول) از آغاز دور جدید واگذاری شماره های رند از روز پنج شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ همزمان با سالروز عرضه اولین سیم کارت در ایران اطلاع داد.

براساس اطلاعات سایت اپراتور اول تلفن همراه متقاضیان می توانند برای مشاهده و شرکت در حراج، به سامانه حراج اولین و بزرگترین این اپراتور رجوع کنند.

طبق اصول و ساختار ارزشی اپراتور اول تلفن همراه که مبین عرضه و انجام خدماتی آسان و در دسترس برای عموم متقاضیان شماره های رند است، واگذاری شماره های رند همراه اول از راه برگزاری حراج برای عموم متقاضیان و به صورت اینترنتی به نشانی rond.mci.ir صورت می پذیرد. متقاضیان شرکت در حراج شماره های رند همراه اول، باید ضمن تأیید شرایط و ضوابط در ارتباط با شرکت در حراج و همینطور وارد کردن صحیح اطلاعات درخواستی و هویتی در سامانه مذکور، نسبت به واریز آنلاین رقم ودیعه که معادل ۲۰ درصد مبلغ پایه شماره تلفن همراه مدنظرشان است، اقدام نمایند.

برقراری اعتبار زمانی هر حراج هم منوط به دو شرط است که لزوماً هر دو باید برقرار باشد تا حراج به پایان برسد. شرط نخست آنکه «زمان قانونی» حراج به پایان برسد که این زمان برای هر حراج متغیر است و در زمان شروع حراج اعلام می شود.

دیگری هم این که از آخرین پیشنهاد قیمت بر روی یک شماره، باید ۸ ساعت گذشته باشد؛ در صورت اعلام پیشنهاد جدید پیش از اتمام مدت زمان حراج، مدت زمان حراج برای یک دوره ۸ ساعته دیگر تمدید می شود؛ ازاین رو تمامی متقاضیان شرکت در طرح حراج شماره های رند همراه اول می توانند به نشانی rond.mci.ir رجوع کنند. قابل ذکر است خرداد ماه هم این اپراتور از واگذاری شماره های رند خود اطلاع داده بود.





منبع:

You may also like