به گزارش سئو بوی، وزیر ارتباطات در پاسخ به گلایه تعدادی کاربران درباره ی سرعت اینترنت اظهار داشت: اینترنت ثابت در مقایسه با قبل ۲۰ درصد سریع تر شده است.

به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، عیسی زارع پور امروز در برنامه پاسخگویی بی واسطه اعضای هیأت دولت به مطالبات مردمی درباب مشکل یکی از کاربران درباره ی فیلترینگ و ضعیف شدن اینترنت اشاره کرد: موضوع فیلترینگ فقط مربوط به وزارت ارتباطات نیست، در آینده به سمت دیجیتال شدن و استفاده از اینترنت اشیا و حتی خانه هوشمند پیش می رویم و لازم است پلت فرم های داخلی در کشور حضور داشته باشند.
وی اضافه کرد: وظیفه ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که جایگزین پلت فرم های خارجی را پیدا نماییم. از طرف دیگر همچنان نزدیک ۴۰ میلیون نفر از پلت فرم های داخلی استفاده می نمایند و این بدین معناست که استقبال همچنان وجود دارد.
وزیر ارتباطات افزود: چند هزار سایت خطای ۴۰۳ می دهد که نشان میدهد آنها ما را تحریم کرده اند پس ما سرویس ۴۰۳.online راه اندازی کردیم تا تحریم شان را دور بزنیم.
زارع پور همین طور درباب نارضایتی یکی از کاربران درباب اینترنت در شهر همدان اظهار داشت: جهت بررسی سرعت اینترنت می توان به سایت اسپید تست رجوع کرد و همین طور تست سرعت داد و برای این مساله فیبر نوری را در نظر گرفتیم. با مقایسه سرعت اینترنت ثابت نسبت به گذشته می توان اظهار داشت که ۲۰ درصد سرعت بالا رفته است اما هنوز در جایگاه خوبی نیستیم.
وی همین طور اشاره کرد: هیچ سایت علمی در ایران فیلتر نشده است.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: رسانه های خارجی که بیش از یک میلیون کاربر دارند حتما باید در داخل کشور مانند قوانینی که در اروپا وجود دارد، نمایندگی داشته باشند.
گفتنی است، در امتداد دستور رییس جمهور به وزرا، معاونان و مدیران دولتی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تعدادی از کاربران گفتگوی مستقیم داشت.
در این ارتباط مستقیم به موضوعات دیگری همچون مشکل بازنشستگان مخابرات و پرداختی سنوات به کاربران مخابرات و… نیز پرداخته شد.


منبع:

You may also like