سئو بوی: برنامه ˮکلاه سایبریˮ با هدف محافظت مخاطبان از دام کلاهبرداران سایبری به روی آنتن رادیو اقتصاد می رود.
لیلا یگانه – تهیه کننده برنامه کلاه سایبری – درباره ی جزییات این برنامه در توضیحاتی به ایسنا اظهار داشت: برنامه کلاه سایبری روایت داستانی است که با مشارکت پلیس فتا و با استناد به پرونده های موجود در اداره پلیس ایجاد می شود.
او با اشاره به افزایش جرایم اینترنتی اظهار داشت: جرایم اینترنتی گستره فراوانی دارد و عمده کاربران فضای مجازی ضمن استفاده از اپلیکیشن ها و درگاه های معاملاتی از مضرات آن و سوءاستفاده های احتمالی غافل هستند.
یگانه با اشاره به رشد کلاهبرداران و سوءاستفاده کنندگان همزمان با رشد تکنولوژی اظهار داشت: طی تماسهای مردمی متوجه شدیم که تعداد کلاهبرداری های فضای مجازی رو به گسترش است و بدین جهت این برنامه را با شعار حفظ کلاه مردم به روی آنتن بردیم.
او افزود: در هر برنامه یک پرونده مستند داریم که گوینده آنرا روایت می کند و اهتمام می شود تا نیمه های برنامه داستان لو نرود و از نیمه دوم برنامه توسط شخص مال باخته و فریب خورده کل داستان و اتفاق رخ داده بازگو می شود.
تهیه کننده برنامه افزود: اطلاعات مال باختگان توسط سرهنگ پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا در اختیار عوامل برنامه قرار می گیرد و اهتمام می شود به ابعاد مختلف کلاهبرداری در هر برنامه پرداخته شود.
یگانه از استقبال مال باختگان و فریب خورده ها در تعامل با این برنامه آگاهی داد و اظهار داشت: نکته قابل توجه، همکاری مخاطبان و مال باختگان با برنامه است که با جزییات واقعه را شرح داده و در نظر دارند با آگاهی دادن به سایر هموطنان از اخاذی های بعدی کلاهبرداران جلوگیری نمایند.
برنامه “کلاه سایبری” به تهیه کنندگی لیلا یگانه و گویندگی فاطمه اسحاق تبار روزهای دوشنبه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از رادیو اقتصاد به روی آنتن می رود.





You may also like