به گزارش سئو بوی، معاونان وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و روسیه نقشه راه گسترش روابط و تعاملات دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را مرور و بررسی کردند.

به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه کاری مشترک هیئت ایرانی به ریاست میثم عابدی، معاون فناوری و نوآوری و با حضور محمد جعفر پور، معاون وزیر و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت، محمود لیائی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، اکبر قنبرپور، مشاور وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام، محمدجعفر صدیق دامغانی زاده، رئیس پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات با هیئت روسی به ریاست الکساندر شویتوف، معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار گردید.
در این جلسه که به بررسی نقشه راه گسترش روابط دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرور توافقات گذشته اختصاص داشت میثم عابدی، معاون فناوری و نوآوری ابراز خوشنودی کرد که بعد از سه دور جلسه و مذاکره، توافقات دو کشور در بعضی حوزه ها وارد فاز عملیاتی شده اند.
وی در ادامه تاکید کرد: امیدوارم بعد از این جلسه و ادامه گفت وگوها با حضور شرکتهای ایرانی و روسی زمینه اجرایی شدن سایر توافقات قبلی دو کشور فراهم گردد و سطح تعاملات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به بالاترین سطح خود برسد.
در ادامه این جلسه معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حاضر در این نشست ضمن اشاره به حوزه مأموریتی خود به تشریح موضوعات موردعلاقه برای گسترش روابط و یا ایجاد زمینه کاری مشترک پرداختند.
همکاری های مشترک در زمینه های ترانزیت داده، امنیت سایبری، پست، تجارت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال، صنعت فضایی، برقراری ارتباط میان شرکتهای خصوصی دو کشور که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعال می باشند، ایجاد مرکز نوآوری مشترک در ایران ازجمله موضوع هایی بود که در این نشست به تفسیر از جانب معاونان وزیر ارتباطات برای طرف روسی تشریح شد.
معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه هم در این نشست ضمن اشاره به حضور در نمایشگاه الکامپ که روز گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از چهار سال وقفه راه اندازی شد و حضور قابل توجه شرکتهای فناور ایرانی در این نمایشگاه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران ظرفیتهای خوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد که این ظرفیت ها می تواند منجر به تقویت همکاری ها و تعاملات دو کشور شود.
شویتوف در ادامه ضمن اشاره به موضوعات موردعلاقه طرف ایرانی برای توسعه همکاری ها تاکید کرد که این آمادگی از سوی کشورش وجود دارد که در همه زمینه های یاد شده سر فصل جدیدی برای همکاریهای مشترک ایجاد نماید.

You may also like