در حقیقت تسبیح یکی از زیباترین و پرکاربردترین وسیله در زندگی روزمره ما است که در کارهای مختلفی از راز و نیاز گرفته تا شمارش و هدیه به دوست و … از آن استفاده می کنیم.

کافه سیلور

معنی تسبیح

از تسبیح برای دعا کردن و ذکر گفتن استفاده می‌شود. با دانه‌های تسبیح، دعاها را با صدای بلند یا در ذهن می‌شمارند. تکیه بر دانه‌های تسبیح برای پیگیری تعداد دفعاتی که یک دعای خاص را خوانده‌اید، به شما این امکان را می‌دهد که ذهن خود را پاک کنید و به طور مؤثرتری در مورد دعای خود، آرزوی خود و حتی خواسته خود مراقبه کنید.
با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد در آئین بودایی، هندو و همچنین دین ​​اسلام، سنت‌هایی برای شمارش نماز وجود داشته است و در گذشته شمارش نماز بوسیله سنگریزه‌ها صورت می گرفت. 
در این ادیان رشته‌ای از مهره‌ها را برای شمارش نماز ساخته بودند که همان تسبیح امروزی است.
در دین مبین اسلام ما مسلمانان در هنگام دعا و نیایش و نماز از تسبیح برای ذکر نام و یاد خدا استفاده می کنیم.

 

کاربرد تسبیح نقره

در حقیقت تسبیح یکی از زیباترین و پرکاربردترین وسیله در زندگی روزمره ما است که در کارهای مختلفی از راز و نیاز گرفته تا شمارش و هدیه به دوست و  … از آن استفاده می کنیم. تسبیح در ابعاد و جنس های مختلفی تهیه می شود که در اینجا به بررسی خواص تسبیح نقره و چگونگی خرید آن می پردازیم. امروزه زیبایی و جذابیت تسبیح نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است، لذا اگر می خواهید در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید.

 

آشنایی با نقره و کاربرد آن در زیورآلات مختلف و تسبیح

نقره یکی از عناصر تشکیل دهنده زمین است. نقره در طبیعت به عنوان یک فلز عنصری به شکل فلزی خود و ترکیب با عناصر دیگری مانند سولفید، کلرید و نیترات یافت می شود. نقره خالص دارای رنگ سفید متالیک خاکستری روشن است. نیترات نقره و کلرید نقره به رنگ سفید پودری هستند، در حالی که سولفید نقره و اکسید نقره خاکستری تیره تا سیاه هستند.

نقره در هوا و آب خالص پایدار است، اگرچه در معرض هوای حاوی سطوح بالایی ازن، سولفید هیدروژن یا گوگرد به سرعت کدر می شود. (در ۲۰۰ سال گذشته، مقدار گوگرد در اتمسفر افزایش یافته است، بنابراین نقره سریعتر از دوران پیش از صنعت کدر می شود.) لکه ها را می توان به راحتی از بین برد، و فلز را به روشی که فرآیند اکسیداسیون می کند از بین نمی برد. این واقعیت که نقره در مقابل عناصر غیر قابل نفوذ است به تعریف آن به عنوان یک فلز گرانبها کمک می کند. نقره یک فلز کمیاب است که از دیرباز به دلیل تطبیق پذیری آن مورد توجه بوده است.

انسان ها از دوران باستان برای نقره ارزش قائل بوده اند. نقره که معمولاً به دلیل زیبایی به صورت جواهرات و ظروف نقره ساخته می ‌شود، ارزش، کمیاب بودن و دوام نقره باعث استفاده از آن در سکه‌ ها در طول تاریخ شده است. نقره استرلینگ (آلیاژی از ۹۲ درصد نقره، ترکیب شده با مس و سایر فلزات) ظاهری درخشان به سکه ها، جواهرات و ظروف نقره می دهد.

این واقعیت که نقره خالص کمی سخت تر از طلا است، اما همچنان بسیار انعطاف پذیر و چکش خوار است، آن را به یک انتخاب طبیعی برای پرکردن دندان تبدیل می کند. از نقره برای ساخت تجهیزاتی که غذاها و نوشیدنی ها را پردازش می کنند نیز استفاده شده است. نقره یک پوشش زیبا برای آینه ها ایجاد می کند که نور مرئی را کاملاً منعکس می کند. هم چنین از آن برای تهیه و ساخت تسبیح نقره استفاده می کنند که بسیار پرطرفدار است.

 

مهم ترین خواص تسبیح نقره

در حقیقت نقره یکی از فلزات بسیار پرکاربرد امروزی است که از آن در زیورآلات و جواهرات به وفور استفاده می شود. کاربرد آن در صنعت، غیر قابل انکار است. اگر بخواهیم مهم ترین خواص تسبیح نقره را نام ببریم به شرح زیر است:

– خاصیت ضدباکتریایی:

در واقع خاصیت بی نظیر نقره در مقابله با باکتری در صنعت پزشکی مشخص شده است. از آن در تولید دستکش های مخصوص استفاده می کنند.

– بهبود خلق و خو

– کاهش استرس

– کاهش فشارهای عصبی

– مقابله با حملات قلبی

– مبارزه با باکتری و عفونت

– افزایش گردش خون

 

تصمیم قطعی در حین انتخاب تسبیح نقره

انتخاب تسبیح نقره توجه زیادی را می طلبد. ابتدا باید بین تسبیح بلند و تسبیح کوتاه تصمیم بگیرید. تسبیح‌ های کوتاه معمولاً به ‌جای پیوند سیم ‌بندی می ‌شوند و معمولاً بین مهره‌ ها فاصله ندارند، در حالی که تسبیح ‌های بلندتر بین تمام مهره‌ ها پیوند دارند و تشخیص هر مهره را بدون نگاه کردن به تسبیح آسان‌ تر می ‌کنند.

با این حال، تسبیح ‌های طولانی ‌تر را می ‌توان به راحتی در هم پیچید، بنابراین خوب است یک مکان مشخص برای نگهداری آن داشته باشید تا از گره خوردن آن جلوگیری کنید. هنگامی که در مورد طول تسبیح خود تصمیم گرفتید، سپس باید انتخاب کنید که چه دانه ها یا سنگ هایی را می خواهید.

دانه های صاف هنگام نماز به راحتی از میان انگشتان می گذرند و عموماً به رنگ های خنثی هستند. اینها یک تسبیح اساسی در نظر گرفته می شوند. از سوی دیگر، یک تسبیح نقره ای با دانه ‌های چند وجهی جذابیت زیبایی ‌شناختی بیشتری را ارائه می‌ دهد، اما این نمونه ها به راحتی از بین انگشتان نمی‌لغزند. می توانید تسبیح نقره را از فروشگاه های معتبر جواهرات و زیورآلات تهیه کنید.

نکاتی برای هدیه دادن تسبیح نقره ای به دوستان خود

هنگام انتخاب هدیه دادن یک کالای مذهبی مانند تسبیح، خوب است همه نکات قبلی را در نظر داشته باشید. اگر برای یک مرد خرید می کنید، توصیه می کنیم تسبیحی با دانه های صاف مشکی یا قهوه ای ساده انتخاب کنید. اگر برای یک زن خرید می‌کنید، بهترین گزینه تسبیح نقره با مروارید یا کریستال است – چیزی زیبا که از دیدن آن لذت می برد. برای انتخاب عالی این نمونه از تسبیح ها باید از کارشناسان و متخصصان این حوزه کمک بخواهید.

 

کاربردهای تسبیح نقره

از مهم ترین کاربردهای تسبیح نقره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– انجام دعا و نیایش

– به عنوان ارائه هدیه به دوست

– گروهی از تسبیح ها بسته به جنس خود خاصیت درمانی دارند.

۱-در بین مدل های بی شماری که تسبیح وجود دارد، به جرات می توان گفت که تسبیح نقره یکی از زیباترین و چشم نوازترین تسبیح هاست. این نوع تسبیح از نظر قیمت و زیبایی بسیار بالاتر از نمونه های دیگر است. مجموعه ای از مهره های نقره ای با تزیینات مختلف به وسیله یک رشته سیم به هم متصل می شوند و ظاهری چشم نواز را ایجاد می کنند.

۲-کدگذاری روی تسبیح نقره موجب شده در حین خرید از کیفیت و مرغوبیت آن مطمئن شوید.

۳- بهترین نوع نقره در ساخت این نوع تسبیح ، نقره ای با عیار ۹۲۵ است که به آن نقره استرینگ گفته می شود.

۴-شناسایی تسبیح نقره اصل از نوع تقلبی با آهنربا انجام می شود که باید توسط متخصص این حوزه بررسی و شناسایی شود.

سخن پایانی

در مجموع بهترین خرید تسبیح نقره ای از افراد معتمد و باتجربه در این حوزه است که آشنایی کامل با جنس نقره مرغوب و باکیفیت را دارند.

You may also like