به گزارش سئو بوی، کارمندان شرکت متا پلتفرمز از آغاز سپتامبر، ملزم خواهند شد سه روز در هفته، در دفاتر این شرکت حضور پیدا کنند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، این غول شبکه اجتماعی آمریکایی، اطلاع رسانی به کارمندان خود در رابطه با سیاست دورکاری جدید را شروع کرده که البته این سیاست شامل کارکنانی که کلا دورکار هستند، نمی شود.

یک سخنگوی متا در اطلاعیه ای اعلام نمود: به کار توزیع شده متعهد هستیم و مطمئن هستیم افراد می توانند تأثیر معناداری از اداره و خانه داشته باشند. ما همینطور متعهد به پالایش مداوم مدل خود برای تقویت همکاری، ارتباط و فرهنگ ضروری هستیم تا کارمندان بهترین عملکرد را داشته باشند.

پایگاه خبری فناوری اینفورمیشن اولین رسانه ای بود که تغییر سیاست دورکاری از خانه متا را منتشر نمود.

شرکت مادر فیسبوک، در ژوئن سال ۲۰۲۱ سیاست دورکاری را شامل همه کارمندان تمام وقت کرد. در آن زمان مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اظهار کرده بود: این شرکت در طول سال و در اوج پاندمی کرونا دریافته است کار خوب می تواند هر جایی صورت گیرد و از آنجائیکه ویدئو از راه دور و حقیقت مجازی همچنان رو به بهبود است، من حتی خوش بین تر هستم که دورکاری در مقیاس گسترده، امکان پذیر است.

با این حال، از آن زمان شرکتهای زیادی مانند آمازون و گوگل در برنامه های دورکاری قبلی خود بازنگری کردند و از کارمندان خود خواستند حداقل سه روز در هفته، حضور فیزیکی در محل کار داشته باشند.

زاکربرگ در مارس گفته بود این شرکت یک تحلیل داخلی را انجام داده که نشان داده است مهندسانی که به صورت حضوری کار می کنند، کار بیشتری انجام می دهند و به تغییر سیاست متا اشاره کرده بود.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، متا جدید ترین دور اخراج ها در سال بهره وری خویش را در ماه مه انجام داد. تحت این برنامه، تابحال ۲۱ هزار کارمند این شرکت اخراج شده اند.




You may also like