به گزارش سئو بوی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: از نظر سرعت اینترنت همراه از رتبه ۸۰ در ابتدای این دولت به رتبه ۶۱ در میان کشورهای جهان رسیده ایم.

به گزارش سئو بوی به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور در دیدار با برخی از اعضای شورای مرکزی و رؤسای استانهای سازمان نظام صنفی کامپیوتری کشور با اشاره به پروژه های ارتباطی بزرگ درحال اجرا، اظهار داشت: اجرای این برنامه ها و پروژه ها، نگرش وزارت ارتباطات را نسبت به ارتباطات و توسعه آن نشان میدهد.
وزیر ارتباطات در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم، اشاره کرد: از شروع این دولت پهنای باند و ظرفیت شبکه داخلی و بین الملل کشور افزایش شایان توجهی داشته است و از نظر سرعت اینترنت همراه نیز از رتبه ۸۰ در ابتدای این دولت به رتبه ۶۱ در میان کشورهای جهان رسیده ایم.
وی با اشاره به قطع دسترسی کاربران ایرانی به ده ها هزار سایت به سبب تحریم ها، اضافه کرد: وزارت ارتباطات امکانی را برای دسترسی برنامه نویسان و متخصصان این حوزه به این سایت های تحریمی به وجود آورده که بتواند مشکلات دسترسی در این عرصه تا حدود بسیاری کم شود.
وی به پروژه های فیبرنوری منازل و کسب کارها، دولت الکترونیک، پنجره واحد خدمات دولت و شبکه ملی اطلاعات اشاره نمود و اظهار داشت: ما از سازمان نظام صنفی به عنوان نخبگان این بخش توقع داریم واقعیات و دستاوردهای موجود را در کنار کمبودها مطرح و تبیین کنند.
زارع پور با اشاره به اختیارات کارگروه اقتصاد دیجیتال از اعضای سازمان نظام صنفی کامپیوتری کشور خواست مشکلات و مسائل خودرا جمع بندی و در کمیسیون های این کارگروه مطرح و پیگیری کنند و از ظرفیت به وجود آمده در این کارگروه برای رفع موانع حوزه اقتصاد دیجیتال بهره گیرند.
وی در انتهای سخنان خود با بیان آمادگی کامل برای هرگونه همکاری برای رفع مشکلات و موانع این حوزه، از مدیران این سازمان خواست برای حل این مشکلات در کنار هم قرار بگیریم.
سید حسن هاشمی رییس سازمان نظام صنفی کامپیوتری کشور نیز در این نشست با جمع بندی موضوعات مطرح شده برای پیشبرد برنامه های کشور در زمینه فناوری اطلاعات اعلام آمادگی کرد.
امیر محمدزاده لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات نیز در این نشست گزارشی از وضعیت پهنای باند و میزان ترافیک مصرفی داخلی و خارجی کشور ارائه نمود.
در ابتدای این جلسه اعضای حاضر سازمان نظام صنفی کامپیوتری کشور به مطالبی مانند، مهاجرت نیروی انسانی ماهر، آموزش نیروی انسانی، توسعه بازار و انحصار شرکت های خصولتی، مشکلات دریافت مجوز افتا و حضور بخش خصوصی در تصمیمات و شوراهای در رابطه با این حوزه را مطرح نمودند.

You may also like