به گزارش سئو بوی، تلفن های هوشمند چینی بیشتر از ۷۰ درصد از بازار روسیه در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ را تشکیل دادند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، افزایش نفوذ تلفن های هوشمند چینی بعد از محدود شدن فروش سامسونگ و اپل در روسیه در واکنش به جنگ اکراین روی داد و شرکتهای شیائومی و ریلمی چین حالا جایگاه های برتر این بازار را در اختیار دارند.

مسکو وابستگی بیشتری به پکن پیدا کرده و استفاده از یوان را در فروش انرژی به چین، افزایش داده و با خروج خودروسازان غربی، خودرو های چینی بیشتری می فروشد.

شرکت فروش محصولات الکترونیکی مصرفی “ام ویدئو ال دورادو” اعلام نمود اپل و سامسونگ حالا به رتبه های سوم و چهارم نزول کرده اند؛ در حالیکه سال ۲۰۲۲ به ترتیب در رتبه اول و سوم این بازار قرار داشتند. تقاضا برای برندهای چینی از نظر حجمی، به میزان ۴۲ درصد در مقایسه با سال قبل افزوده شد و به مجموع سهم آنها به بیشتر از ۷۰ درصد رسید.

روسیه تلاش می کند خویش را از وابستگی به فناوری غربی خلاص کند. روزنامه کومرسانت ماه گذشته گزارش کرده بود کرملین به مقامات مسئول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه گفته است استفاده از آیفون اپل را به علت نگرانی های امنیتی و احتمال صدمه پذیر بودن این گوشیها در مقابل سازمان های جاسوسی غربی، متوقف کنند.

کرملین همینطور به شرکتهای روسی اجازه داده است برخی از محصولات همچون تلفن های هوشمند را بدون اجازه دارنده مجوز، وارد کنند.

تحلیلگران می گویند عمده دستگاه ها از چین وارد شده اند اما روزنامه ودوموستی در فوریه به تحقیقات گروه جی اس اشاره نمود که اعلام نموده بود واردات موازی کمک کرده است واردات آیفون از هند در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال قبل، دو برابر شود.

بر اساس گزارش رویترز، سال قبل که تحریم های غربی سبب کاهش رشد اقتصادی و دستمزدها شد، شرکت ام ویدئو و اپراتور موبایل ام تی اس، فروش تلفن های هوشمند کارکرده و ارزان را بعنوان گزینه کم هزینه تر آغاز کردند.




You may also like