به گزارش سئو بوی، علل زیادی وجود دارد که شاید بخواهید یک اپلیکیشن محبوب را از گوشی خود حذف کنید و یافته های یک تحقیق جدید نشان داده است که تنها شما نیستند که می خواهید این کار را انجام دهید.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، نتایج بررسی ترندهای جست و جو توسط وبسایت امنیت سایبری VPNOverview نشان داده است بیشترین جست و جوی کاربران آمریکایی برای حذف اپلیکیشنهاها در شش ماه گذشته، در ارتباط با اپلیکیشنهای شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام و فیسبوک شرکت متا و اسنپ چت بوده است.

طبق گزارش فوریه این وبسایت، در این زمان، کاربران آمریکایی بیشتر از ۹۰۰۰ جست و جو در رابطه با نحوه حذف یا غیرفعال کردن اینستاگرام انجام داده اند که بیشتر از هر اپلیکیشن دیگری در لیست ۳۰ اپلیکیشن محبوب از نظر تعداد دانلود بوده است.

وب سایت VPNOverview با استفاده از اطلاعات وبسایت keywordtool.io و شرکت تحلیل وب “سیمیلار وب”، به تحلیل حجم جست و جوی در ارتباط با حذف یا غیرفعال کردن اپلیکیشنهای محبوب پرداخته و دریافته است که بیشترین جست و جو در ارتباط با پنج اپلیکیشن اینستاگرام، فیسبوک، اسنپ چت، توییتر و تلگرام بوده است.

از یک سو، شاید دلیل تمایل بیشتر افراد به حذف اینستاگرام و فیسبوک این باشد که این اپلیکیشنها در گوشی افراد زیادی وجود دارند. بعنوان مثال، اینستاگرام دومین اپلیکیشن پردانلود سال ۲۰۲۲ بود که بیشتر از ۵۴۸ میلیون بار در سرتاسر جهان دانلود شد و بعد از تیک تاک، با ۶۷۲ میلیون بار دانلود قرار گرفت. البته، این اپلیکیشنها به این زودی، در معرض خطر از بین رفتن نیستند.

پلتفرمهای اینستاگرام و فیسبوک در سال ۲۰۲۲ با کند شدن رشد کاربران و کاهش نرخ تعامل آنها روبرو شدند. بررسیهای انجام شده در سال های اخیر، نشان داده است که بی اعتمادی رو به رشدی نسبت به اپلیکیشنهای شبکه اجتماعی در مورد اطلاعات نادرست، آزار و اذیت آنلاین، کلاهبرداری فیشینگ، نگرانیهای حریم خصوصی و جمع آوری اطلاعات وجود دارد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، برخی از کاربران نگران تأثیر شبکه اجتماعی روی سلامت روان کودکان و نوجوانان هستند. مطالعات داخلی متا که به بیرون درز پیدا کرده، تاثیرات منفی استفاده از اینستاگرام و فیسبوک بر کاربران خردسال را نشان داده است.




You may also like