سئو بوی: طبق گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت یک پیامرسان ایرانی، شب گذشته مرز ۱۰ میلیون کاربر روزارنه را پشت سر گذاشت.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، موضوع لزوم پشتیبانی از پلتفرم های داخلی طی سالهای گذشته هم مطرح بود اما این مورد زمانی شدت یافت که چند سال پیش یکی از پیام رسان های خارجی با محدودیت هایی روبه رو شد و همین موضوع لزوم پشتیبانی از پیام رسان های داخلی را پررنگ تر کرد.

حمایت دولت برای ارتقاء و پشتیبانی از پلتفرم های داخلی ادامه داشت اما این روند طی دو ماه گذشته به علت ایجاد محدودیت برای دو پیام رسان خارجی از طرف مراجع ذی صلاح شتاب بیشتری به خود گرفت، بگونه ای که طرح پشتیبانی از کسب و کارهای اینترنتی در تاریخ ۱۰ آبان سالجاری با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی گردید. البته وزیر ارتباطات قبل از رونمایی از آئین نامه پشتیبانی از کسب و کارهای اینترنتی بارها بر حمایت و تقویت از پیام رسان های داخلی تاکید و اعلام نموده بود تمرکزشان پشتیبانی از پیام رسان هایی است که مردم اقبال بیشتری به آنها نشان داده اند و با آماده شدن زیرساخت هایشان کیفیت آنها هم به شکل قابل توجهی افزوده شده است.

در همین رابطه شرکت ارتباطات زیر ساخت اخیرا اعلام نموده است ایتا دومین سکوی اجتماعی ایرانی است که شب گذشته مرز ۱۰ میلیون کاربر روزانه را پشت سر گذاشت.

امیر محمدزاده لاجوردی – مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت- اظهار داشت: طبق تکلیف وزیر محترم ارتباطات، بخشی از وظیفه ی ما در شرکت ارتباطات زیرساخت، تامین نیازمندی پیام رسان ها همچون سرورها، خدمات هم مکانی، و پهنای باند بر مبنای میزان استقبال کاربران است.



پیش از این هم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آخرین آمار کاربران فعال ماهانه تا ۱۵ آذر سالجاری اطلاع داده بود.

طبق این گزارش کاربران فعال روزانه پیام رسان روبیکا ۱۵.۲، ایتا ۹.۲ میلیون، پیام رسان بله ۳.۳ و سروش پلاس ۳.۵ میلیون کاربر اعلام شده است. همین طور کاربر فعال ماهانه پیام رسان روبیکا، ۳۵، ایتا ۱۵.۲، بله ۹.۸ و سروش پلاس ۸.۱ میلیون کاربر است.





منبع:

You may also like