به گزارش سئو بوی، شرکتهای اپل و سامسونگ الکترونیکس نرم افزار گوشی های مجز به اتصال ۵G در هند را تا ماه دسامبر ارتقا خواهند داد.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، با درخواست مقامات هندی از سازندگان گوشی برای تطبیق با شبکه پرسرعت، اپل اعلام نمود نرم افزار مدل های آیفون SE، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ که از شبکه ۵G پشتیبانی نمی کنند را ارتقا می دهد.

اپل در اطلاعیه ای اعلام نمود: با اپراتورهای هندی برای به ارمغان آوردن بهترین تجربه ۵G برای کاربران آیفون بمحض تکمیل اعتبارسنجی شبکه و تست کیفیت و کارآمدی، همکاری خواهد نمود. اتصال ۵G از راه بروزرسانی نرم افزاری کامل خواهد شد و عرضه آن به کاربران در ماه دسامبر شروع می شود.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، خدمات ۵G را اول اکتبر در هند با تبلیغات فراوان راه اندازی نمود و اپراتور مخابراتی هندی ریلاینس جیو اعلام نمود این خدمات را در چهار شهر عرضه می کند؛ در حالیکه بهاراتی ایرتل این خدمات را در هشت شهر عرضه خواهد نمود.

سخنگوی سامسونگ هند اعلام نمود این شرکت بروزرسانی نرم افزاری برای گوشی های مجهز به اتصال ۵G را تا اواسط نوامبر منتشر می کند.

وزارت الکترونیکس و مقامات فناوری اطلاعات هند، روز چهارشنبه دیداری را در مورد استفاده از ۵G برگزار کردند که مدیران شرکتهای اپل، سامسونگ، ویوو و شیائومی و شرکتهای مخابراتی ریلاینس، ایرتل و ودافون آیدیا در آن شرکت کردند. برنامه این دیدار شامل اولویت داشتن انتشار ارتقاهای نرم افزاری برای پشتیبانی از شبکه پرسرعت بود.

یک منبع صنعتی اظهار داشت: باآنکه شرکتهای مخابراتی و سازندگان گوشی با یکدیگر مذاکراتی داشته اند اما حل و فصل مسائل در ارتباط با سازگاری بین فناوری ۵G شرکتهای مخابراتی در هند و نرم افزار گوشی، زمان می برد.

بر اساس گزارش رویترز، یک سخنگوی گوگل روز چهارشنبه اعلام نمود گوشی های پیکسل ۷، پیکسل ۷ پرو و پیکسل ۶a، به ۵G مجهز هستند و این شرکت فعالانه با اپراتورهای هندی برای فعال کردن هر چه سریعتر این توانایی همکاری می کند.





منبع:

You may also like