پاول دورف، موسس تلگرام اعلام نمود این سرویس پیامرسان طرح اشتراک پولی برای کاربرانش را ماه میلادی جاری راه اندازی خواهدنمود.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، دورف در کانال تلگرام خود اعلام نمود کاربرانی که تلگرام پریمیوم را انتخاب کنند، از ظرفیت بالاتری برای چت و بارگذاری رسانه و فایل برخوردار خواهند بود.

وی تصریح کرد: تنها راه برای تامین نیازهای طرفداران این سرویس و همزمان رایگان نگه داشتن قابلیتهای فعلی، گزینه پولی برای عرضه امکانات بیشتر است.

تلگرام به همراه سیگنال، بعد از نگرانیهای حریم خصوصی که کاربران واتساپ پیدا کردند، شاهد رشد شمار کاربرانشان بودند. تلگرام هم اکنون ۵۰۰ میلیون کاربر ماهانه فعال دارد و در بین ۱۰ اپلیکیشن پردانلود در جهان است.

بر اساس گزارش رویترز، دورف اظهار داشت: اقدام برای عرضه نسخه اشتراک پولی، تضمین تامین مالی تلگرام توسط خود کاربران این سرویس و نه تبلیغات کنندگان است. در حقیقت کاربرانی که پولی بابت تلگرام پرداخت نمی کنند، نه فقط افت تجربه استفاده را نخواهند داشت بلکه قادر خواهند بود از تعدادی از مزایای سرویس پولی مانند امکان مشاهده اسناد حجم بالا، رسانه و استیکرهای ارسال شده از طرف کاربران پریمیوم برخوردار شوند.

جزییات دقیق از قابلیتهای سرویس پریمیوم در پست دورف یاد شده قرار نگرفت. اما گزارشهای مختلفی که بتازگی انتشار یافته اند، از آن حکایت می کند که قابلیتهای تلگرام پریمیوم شامل بارگذاری فایلهای پرحجم تر، سرعت دانلود سریعتر، تبدیل صدا به متن، استیکرهای پریمیوم، قابلیتهای مدیریت چت پیشرفته و عدم نمایش تبلیغات است.

قیمت سرویس اشتراکی تلگرام، برمبنای تحلیل نسخه بتای این اپلیکیشن، چهار دلار و ۹۹ سنت در هر ماه گزارش شده است اما باید دید در مناطق مختلف، قیمت رسمی چه خواهد بود.

تلگرام برای تامین مالی هزینه سرور خود، به تامین مالی خارجی متوسل شده که شامل دریافت بیش از یک میلیارد دلار در سال میلادی گذشته بوده است.




You may also like