به گزارش سئو بوی جف بزوس، بنیانگذار آمازون در واکنش به توییت رئیس جمهور آمریکا که گفته بود با وادار کردن شرکتهای ثروتمند به پرداخت سهم منصفانه شان، تورم می تواند مهار شود، جو بایدن را به دادن آدرس غلط در توییتر متهم کرد.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، این بحث بعدازظهر جمعه با توییت بایدن آغاز شد که نوشت: می خواهید تورم را پایین بیاورید؟ بیایید مطمئن شویم که پولدارترین شرکتها سهم منصفانه شان را پرداخت می کنند.

آمازون که در سال ۲۰۲۱ برای ۴۶۹ میلیارد دلار درآمد جهانی، ۳.۷ میلیارد دلار مالیات در آمریکا پرداخت کرد، اغلب برای اینکه بعنوان یک شرکت بزرگ در مالیاتهای فدرال مشارکت کافی ندارد، هدف انتقاد قرار می گیرد. با این وجود جف بزوس که دومین مرد ثروتمند جهان است و اغلب بعنوان نماد نابرابری درآمد معرفی می شود، حاضر نشد ساکت بنشیند و برای تورم مورد انتقاد قرار بگیرد.

بزوس در توییتی ضمن اشاره به فعالیت کمیسیون نظارت بر اطلاعات نادرست وزارت امنیت داخلی آمریکا که در آوریل اعلام شد، نوشت: این کمیسیون تازه تاسیس باید این توییت را بررسی کند یا شاید لازم است کمیسیون جدیدی تشکیل گردد. بحث درباره افزایش مالیات شرکت ها مشکلی ندارد. بحث درباره مهار تورم مهم می باشد. اما وصل کردن آنها بهم دادن آدرس غلط است.

بزوس و آمازون اهداف همیشگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در توییتر بودند و وی کوشیده بود گزارشهای تحقیقی مهم واشنگتن پست را که متعلق به بزوس است، به اختلاف شخصی با بزوس ربط دهد.

این اولین بحث علنی بزوس با بایدن بود و در روزی صورت گرفت که بزوس در توییتر کاملا فعال بود و علاوه بر بحث با بایدن درباره تورم، به صحبت با کاربران دیگر توییتر درباره موضوعات دیگر پرداخت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، توییتر از زمانی که ایلان ماسک پیشنهاد خرید این شرکت را ماه گذشته مطرح نمود، به مرکز اخبار تبدیل گشته است.





منبع:

You may also like