به گزارش سئو بوی شرکت مخابرات ایران اعلام کرد تعرفه های اینترنت این شرکت برپایه تعرفه های ابلاغی سازمان تنظیم مقررات در سال ۱۳۹۶ است و هیچ گونه افزایشی در سالهای اخیر صورت نگرفته است.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، مبحث ثابت ماندن هزینه بسته های اینترنتی و حتی تعرفه اینترنت ثابت باآنکه از جانب محمدجواد آذری جهرمی -وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات- بعنوان یکی از دستاوردهای دولت دوازدهم مطرح بود و او بارها عنوان کرده بود که هزینه خدمات ICT باید متناسب با جیب مردم باشد، اما از زمانی که عیسی زارع پور در جایگاه وزارت قرار گرفته، به این مورد اشاره کرده که ثابت ماندن تعرفه ها، امکان توسعه را سلب کرده است.
با این حال، به علت منع قانونی در بودجه ۱۴۰۰، امکان افزایش تعرفه از جانب اپراتورها وجود نداشت، موضوعی که زارع پور و معاونانش بارها به آن اشاره کردند، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این حوزه ضمن اشاره به تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خواست کرد که عدم امکان اصلاح تعرفه ها که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مطرح بود، در بودجه ۱۴۰۱ تکرار نشود.
به اعتقاد زارع پور، نیاز بیشتر از گذشته شده و هزینه ها به شدت افزوده شده و طبیعتا وقتی درآمد ثابت بماند یا حتی کاهش پیدا کند، توسعه مشکل پیدا می کند، در حالیکه حوزه ارتباطات باید مسیر تخصصی و طبیعی خویش را بپیماید و وضعیت ارتباطات از چیزی که هر روز کیفیتش کاسته می شود، تغییر کند. البته وزیر ارتباطات به این مورد هم تاکید داشت که اپراتورها، بدون هماهنگی با رگولاتوری، حق افزایش تعرفه را ندارند.
هزینه اینترنت مخابرات بر مبنای تعرفه های ابلاغی سال ۱۳۹۶ محاسبه می شود
در این راستا شرکت مخابرات ایران، محمدرضا بیدخام -مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران- در پاسخ به اخبار منتشرشده در خصوص افزایش دو برابری قیمت بسته های اینترنت بعضی از اپراتورهای اینترنتی ازجمله شرکت مخابرات، با اشاره به اینکه تعرفه های اینترنت شرکت مخابرات ایران برپایه تعرفه های ابلاغی سازمان تنظیم مقررات در سال ۱۳۹۶ است و هیچگونه افزایشی در سالهای اخیر صورت نگرفته، اظهار نمود: با عنایت به افزایش شدید قیمت تمام شده سرویسهای ارتباطی هنوز تعرفه جدیدی به شرکت مخابرات ایران ابلاغ نشده است و این شرکت هیچ گونه افزایشی دراین خصوص نداشته و هزینه اینترنت را همچنان بر مبنای تعرفه های ابلاغی گذشته محاسبه می کند.
وی ادامه داد: شرکت مخابرات ایران بر مبنای توجه به حقوق مشتریان، تفکیک ترافیک داخلی و بین المللی و رعایت مصرف منصفانه، تعرفه های خویش را در حوزه دسترسی ارتباطات ثابت و در جهت اجرای مصوبه ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جهت بهبود کیفیت خدمات عرضه می کند.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران، اینترنت پرسرعت ثابت را با زیرساخت سیم مسی و فیبر نوری به صورت DSL، VDSL و FTTH در اختیار مشترکان این شرکت قرار می دهد، اضافه کرد: تعرفه های اینترنت مخابرات در سایت شرکت مخابرات ایران برپایه مصوبات ابلاغی (tci.ir) قابل مشاهده می باشد.

بیدخام اظهار نمود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، یک نهاد قانونی می باشد که تمامی تعرفه های اپراتورها همچون شرکت مخابرات ایران را رصد و موارد مغایر با قوانین تعیین شده را اعلام می کند و درصورتیکه بخواهد تعرفه های جدیدی با عنایت به افزایش تورم و لزوم توسعه شبکه برای ارائه خدمات بهتر به شرکت مخابرات ایران ابلاغ کند، پس از طی فرایندهای قانونی اقدام خواهد نمود. طبیعتا، شرکت مخابرات ایران هم مجری قوانین خواهد بود.




منبع:

You may also like