آژانس های اطلاعاتی غربی درحال بررسی یک حمله سایبری توسط هکرهای ناشناخته هستند که دسترسی به اینترنت ماهواره ای پرسرعت در اوکراین را همزمان با حمله روسیه مختل کرده اند.

به گزارش سئو بوی به نقل از رویترز، تحلیل گران در آژانس امنیت ملی ایالات متحده، سازمان امنیت سایبری دولت فرانسه و سازمان اطلاعات اوکراین درحال بررسی این مسئله هستند که آیا خرابکاری هکری که باعث اختلال سرویس عرضه دهنده اینترنت ماهواره ای اوکراین شده، کار هکرهای تحت حمایت روسیه بوده یا خیر.
حملات هکری به سرویس ماهواره ای اینترنت پرسرعت اوکراین در بامداد روز ۲۴ فوریه آغاز شد، این حملات مصادف با آغاز حمله زمینی و هوایی روسیه به اوکراین بود.
بنا بر اعلام شرکت مخابراتی ویاست ایالات متحده که مالک این شبکه صدمه دیده است، عواقب این رویداد هنوز درحال بررسی است، اما مودم های ماهواره ای متعلق به ده ها هزار مشتری این شرکت در اروپا از کار افتاده اند. با این که بیشتر از دو هفته از حمله مذکور گذشته، اما هنوز مودم های هک شده به حالت عادی بازنگشته اند.
این یکی از مهم ترین حملات سایبری جنگی است که تابحال به صورت علنی فاش شده و مورد توجه سازمان های اطلاعاتی غربی قرار گرفته، چونکه ویاست بعنوان یک پیمانکار دفاعی هم برای ایالات متحده و هم برای چندین متحد این کشور فعالیت می کند. این شرکت به واحدهای ارتش و پلیس اوکراین هم خدمات می دهد.
کارشناسان معتقدند اختلال اتصال اینترنت ماهواره ای می تواند توانایی اوکراین برای مبارزه با نیروهای روسی را مختل کند. چونکه استفاده از سیستم های هوشمند مدرن، سلاح های هوشمند و کوشش برای انجام مانورهای تسلیحاتی ترکیبی بدون دریافت اطلاعات از راه خدمات اینترنت ماهواره ای ممکن نیست.


منبع:

You may also like