به گزارش سئو بوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا بر سر تعمیق همکاریهای خود به منظور تقویت زنجیره تأمین نیمه هادی ها، مقابله با رویه های تجاری چین و وحدت رویه در مورد غول های فناوری توافق کردند.

به گزارش سئو بوی به نقل از رویترز، در مذاکراتی که بین دو طرف روز گذشته صورت گرفت، دو طرف تصمیم گرفتند برای قانون گذاری به منظور مهار انحصارطلبی شرکتهای بزرگ فناوری مانند گوگل، فیسبوک، اپل و آمازون، با هم بیشتر همکاری کنند.
دو طرف به همین دلیل یک مجمع جدید به نام شورای فناوری و تجارت آمریکا و اتحادیه اروپا تأسیس کرده و مقامات ارشد دو طرف برای نظارت بر کنترل سرمایه گذاری در حوزه صادرات فناوری های حساس دارای کاربرد دوگانه و توسعه هوش مصنوعی هم همکاری می کنند. همینطور برای تقویت اکوسیستم داخلی تولید تراشه در هر دو طرف در حوزه های تحقیقاتی، طراحی و ساخت هم برنامه ریزی هایی به عمل آمد.
در بیانیه صادر شده به صورت مستقیم به نام چین اشاره نشده، ولی تصریح شده ما با همکاری یکدیگر به حفاظت از کسب وکارها، مشتریان و کارگران خود در مقابل رویه های تجاری ناعادلانه و بخصوص رویه های تحمیلی اقتصادهای غیر بازار آزاد ادامه می دهیم.
دولت بایدن تعرفه های تجاری تحمیلی دونالد ترامپ بر تجارت با چین را حفظ نموده، ولی برای موفقیت در نبرد با چین همکاری بیشتری با متحدانش دراین زمینه به عمل می آورد.


منبع:

You may also like