سئو بوی: هکرهای عامل حمله باج افزاری گسترده اخیر که صدها شرکت در جهان هدف آن قرار گرفتند، ۷۰ میلیون دلار باج برای بازگرداندن اطلاعاتی که گروگان گرفته اند، درخواست کرده اند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، این درخواست در وبلاگی ارسال شده که بطور معمول توسط گروه هکرهای روسی REvil استفاده می شود که در زمره یکی از باج گیرترین گروههای خلافکار سایبری دنیا به شمار می روند.

این گروه ساختار هرمی دارد که سبب شده شناسایی اینکه چه کسی از جانب هکرها صحبت می کند را دشوار کند اما آلن لیسکا از شرکت امنیت سایبری رکوردِد فیوچر اعلام نمود این پیام اساسا از طرف لیدر اصلی گروه REvil است.

حمله باج افزاری گروه REvil که روز جمعه انجام شد، یکی از گسترده ترین حملاتی در سلسله حملات اخیر بوده است. این گروه به شرکت فناوری اطلاعات کاسیا (Kaseya) رخنه کرده و از دسترسی این شرکت برای رخنه به برخی از مشتریان مشتریانش بهره برده است و در نتیجه کامپیوتر های صدها شرکت در سراسر جهان فلج شدند.

یک مدیر در شرکت کاسیا اظهار نمود: این شرکت از درخواست باج باخبر است اما به درخواستهای اظهارنظر بیشتر پاسخ نداد.

شرکت امنیت سایبری ESET در تحقیقاتی اعلام نمود حدود دهها کشور گرفتار این حمله باج افزاری شده اند.

در تازه ترین مورد این اختلالات موجب شد فروشگاه زنجیره ای مواد غذایی سوئدی کوپ صدها شعبه خودرا روز یکشنبه تعطیل کند برای اینکه صندوقهای پول در نتیجه این حمله از کار افتادند.

کاخ سفید روز یکشنبه اعلام نمود با قربانیان این حمله باج افزاری تماس گرفته تا برمبنای ارزیابی ریسک ملی به مساعدت آنها برود.

تاثیر حمله باج افزاری اخیر هنوز مشخص نیست. راس مک کرچار، مدیر فناوری اطلاعات در شرکت سوفوس اظهار داشت: مدارس، نهادهای بخش عمومی، سازمانهای سفر و سرگرمی، نهادهای اعتباری و حسابداری در بین قربانیان این حمله باج افزاری هستند.

این شرکت یکی از چندین شرکتی بود که اعلام نموده بودند گروه REvil عامل این حمله بوده است اما بیانیه روز یکشنبه این گروه اولین تایید عمومی دست داشتن در این حمله بود.

بر اساس گزارش رویترز، این گروه قبل از این به غول صنایع گوشتی برزیلی جی بی اس حمله کرده بود که موجب اختلال تولید این شرکت در ماه گذشته شد و نهایتا جی بی اس ۱۱ میلیون دلار باج به هکرها پرداخت کرد.





منبع:

You may also like