سئو بوی: شرکت های سازنده کامپیوتر شخصی دل تکنولوژیز و اچ پی با بیان درآمدهای سه ماهه مطلوب، پیش بینی کردند با وجود بازگشت تدریجی افراد به مدرسه و محل کار، افزایش تقاضا برای کامپیوتر شخصی ادامه خواهد یافت.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، شرکتهای آمریکایی دل تکنولوژیز و اچ پی دو شرکت از سه سازنده بزرگ کامپیوتر شخصی در جهان هستند و فروش و سود در مدت سه ماهه منتهی به ۲۹ ژانویه را گزارش کردند که بالاتر از برآورد تحلیل گران بود.

انریکه لورس، مدیرعامل شرکت اچ پی اظهار نمود: بازار کامپیوتر شخصی که در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار در یک دهه گذشته رشد کرد، سال جاری هم با تقاضا برای لپ تاپها شاهد ادامه رشد خواهد بود.

سازندگان کامپیوتر شخصی انتظار دارند تقاضا برای نوت بوکها از جانب مصرف کنندگانی که در دوران محدودیتهای کرونا به دنبال امکان پذیر کردن کار و تحصیل از خانه بوده اند، حتی با تسهیل محدودیتهای قرنطینه ای از میان نخواهد رفت. قرنطینه چندین ماهه برای بخشهای بزرگی از جمعیت جهان استفاده از کامپیوتر ها در همه زمینه ها از ارتباطات شخصی گرفته تا یادگیری و بازی را شتاب بخشیده است.

لورس در مصاحبه ای اظهار داشت: تصور می نماییم که این تغییر پایدار می باشد و کووید ۱۹ فناوری را در همه بخشهای زندگی ما اساسی تر کرده است.

اما مدیران شرکت اچ پی خوشبینی کمتری نشان دادند و پیشبینی کردند تقاضای مصرف کننده با بازگشت افراد بیشتری زندگی سابقی که قبل از قرنطینه های وضع شده به علت کووید ۱۹ داشتند، ملایمتر خواهد شد و با بازگشت مردم به زندگی عادی، شرکتها و سازمانهای دیگر هزینه روی سخت افزارهای داخلی را ازسرمی گیرند.

جف کلارک، مدیر عملیاتی شرکت دل، به تحلیل گران اظهار داشت: این شرکت انتظار دارد فضای تقاضا در سال ۲۰۲۱ بهبود پیدا کند. میلیون ها کودک مدرسه ای همچنان به لپ تاپ نیاز دارند و شرکت ها دفاتری را بازگشایی خواهند کرد که مجهز به کامپیوتر های قدیمی تری هستند که باید تعویض شوند. کامپیوتر شخصی قطب مدل اقتصادی جدید است.

شرکت دل که رکورد بالایی کامپیوتر در سه ماهه گذشته به بازار عرضه نمود، ضمن اشاره به کمبود بعضی از انواع تراشه ها مانند تراشه های مورد استفاده برای کارت حافظه و صفحه نمایش، اعلام نمود محدودیت های عرضه بعضی از قطعات رشد تولید را محدود کرده است. اچ پی انتظار دارد این وضعیت تا سه ماهه سوم سال جاری ادامه پیدا کند. لورس اظهار داشت: پیشبینی دل از تقاضا برای کامپیوتر شخصی در سال میلادی جاری ۴۵ درصد بالاتر از قبل از شیوع پاندمی است و تأمین کنندگان نتوانستند پاسخگویی افزایش تقاضا باشند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دل اعلام نمود میزان فروش در سه ماهه منتهی به ۲۹ ژانویه ۹ درصد افزایش یافته و به ۲۶.۱ میلیارد دلار رسید در حالیکه تحلیل گران فروش این شرکت را ۲۴.۵ میلیارد دلار برآورد کرده بودند. شرکت اچ پی هم درآمد ۱۵.۶ میلیارد دلار را گزارش کرد که ۶۰۰ میلیون دلار بیشتر از میانگین برآورد تحلیل گران بود. درآمد سه ماهه چهارم مالی دل از کامپیوتر شخصی ۱۹ درصد و درآمد اچ پی ۳۴ درصد افزایش داشت. فروش کامپیوتر شخصی دل به شرکت ها و سازمان های دولتی ۱۶ درصد رشد کرد و به ۹.۹ میلیارد دلار رسید اما فروش تجاری اچ پی کاهش داشت.





منبع:

You may also like