به گزارش سئو بوی بیشترین فراوانی رخدادهای کامپیوتری در بازه زمانی هفته چهارم آبان ماه، در ارتباط با فیشینگ سایت های خارجی و بعد از آن آلودگی به بدافزار و بات بوده است.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای کامپیوتر ای) گزارشی از ۱۶۴ مورد از خدمات این مرکز (نوع رخدادهای رسیدگی شده توسط مرکز، بخش های دریافت کننده خدمات و نحوه آگاه شدن مرکز از رخدادها) در هفته چهارم آبان ماه (۲۰ لغایت ۲۶ آبان ماه) منتشر نموده است.
طبق این اطلاعات، بیشترین فراوانی رخداد به ترتیب در ارتباط با فیشینگ سایت های خارجی، آلودگی به بدافزار و بات، شناسایی صدمه پذیری، فیشینگ سایت های داخلی، درخواست ارزیابی، افشای اطلاعات، دیفیس سایت و گزارش های خبری بوده است.
نحوه آگاه شدن مرکز ماهر از رخداد هم در نمودار زیر آمده که نشان داده است بیشترین آمار از راه گزارش های بین المللی به این مرکز رسیده است.
همینطور بخش های دریافت کننده خدمات از مرکز ماهر شامل اپراتورها، بخش خصوصی، دستگاههای حاکمیتی و بانک ها و موسسات مالی می شود که تعداد دریافت این خدمات در نمودار زیر آمده است.
بخش های حاکمیتی دریافت کننده خدمات از مرکز ماهر هم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صدر و به دنبال آن، وزارت بهداشت و وزارت نفت قرار دارد.
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با عنایت به اهمیت پاسخگویی به رخدادهای فضای تبادل اطلاعات و ایجاد مراکز پاسخگویی به حوادث فضای مجازی که در اغلب کشورها تحت عنوان مراکز CERT انجام شده است، مرکز ماهر بعنوان CERT ملی ایران در سال ۱۳۸۷ ایجاد و در سطح ملی فعالیت گسترده ای را برای پیشگیری و مقابله با حوادث فضای تبادل اطلاعات به عهده دارد.
این مرکز در حوزه فعالیتهای امداد و واکنشی موظف به رسیدگی فوری به حوادث فضای مجازی بر مبنای درخواست سازمان ها است. همینطور در حوزه فعالیتهای پیشگیرانه هم این مرکز وظیفه دارد تا به عرضه هشدارها، اعلانات، مخاطرات و ضعف های سامانه ها در سطح ملی و انتشار بسته های راهنما برای مقاوم سازی سامانه ها بپردازد.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای کامپیوتر ای) گزارشی از ۱۶۴ مورد از خدمات این مرکز (نوع رخدادهای رسیدگی شده توسط مرکز، بخش های دریافت کننده خدمات و نحوه آگاه شدن مرکز از رخدادها) در هفته چهارم آبان ماه (۲۰ لغایت ۲۶ آبان ماه) منتشر نموده است.
طبق این اطلاعات، بیشترین فراوانی رخداد به ترتیب در ارتباط با فیشینگ سایت های خارجی، آلودگی به بدافزار و بات، شناسایی صدمه پذیری، فیشینگ سایت های داخلی، درخواست ارزیابی، افشای اطلاعات، دیفیس سایت و گزارش های خبری بوده است.
نحوه آگاه شدن مرکز ماهر از رخداد هم در نمودار زیر آمده که نشان داده است بیشترین آمار از راه گزارش های بین المللی به این مرکز رسیده است.
همینطور بخش های دریافت کننده خدمات از مرکز ماهر شامل اپراتورها، بخش خصوصی، دستگاههای حاکمیتی و بانک ها و موسسات مالی می شود که تعداد دریافت این خدمات در نمودار زیر آمده است.
بخش های حاکمیتی دریافت کننده خدمات از مرکز ماهر هم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صدر و به دنبال آن، وزارت بهداشت و وزارت نفت قرار دارد.
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با عنایت به اهمیت پاسخگویی به رخدادهای فضای تبادل اطلاعات و ایجاد مراکز پاسخگویی به حوادث فضای مجازی که در اغلب کشورها تحت عنوان مراکز CERT انجام شده است، مرکز ماهر بعنوان CERT ملی ایران در سال ۱۳۸۷ ایجاد و در سطح ملی فعالیت گسترده ای را برای پیشگیری و مقابله با حوادث فضای تبادل اطلاعات به عهده دارد.
این مرکز در حوزه فعالیتهای امداد و واکنشی موظف به رسیدگی فوری به حوادث فضای مجازی بر مبنای درخواست سازمان ها است. همینطور در حوزه فعالیتهای پیشگیرانه هم این مرکز وظیفه دارد تا به عرضه هشدارها، اعلانات، مخاطرات و ضعف های سامانه ها در سطح ملی و انتشار بسته های راهنما برای مقاوم سازی سامانه ها بپردازد.