سئو بوی: در حال حاضر به جرات می توان گفت که بیش از ۷۵ درصد خرید ها به صورت اینترنتی صورت می گیرد، خرید بلیط هواپیما چه داخلی و چه خارجی نیز یکی از این خرید های پرطرفدار آنلاین می باشد.

در حال حاضر به جرئت می توان گفت که بیش از ۷۵ درصد خرید ها به صورت اینترنتی صورت می گیرد، خرید بلیط هواپیما چه داخلی و چه خارجی نیز یکی از این خرید های پرطرفدار آنلاین می باشد.

به طور کلی برای این خرید باید وارد یک سایت فروش بلیط هواپیما آنلاین معتبر شده و با وارد کردن اطلاعاتی نظیر شهر مبدا و مقصد، تعداد مسافران، کلاس پروازی و زمان رفت و برگشت و انتخاب از بین بلیط های موجود و سپس پرداخت مبلغ، بلیط را خریداری کنید.

اما برای این که بتوانید خریدی مطمئن و مناسب داشته باشید خوب است که با چند نکته درباره رزرو بلیط هواپیما به صورت آنلاین آشنا شوید.

سایت های آنلاین مختلفی را چک کنید:

در سایت های مختلف پرواز های در دسترس و میانگین قیمت ها را مشاهده کنید، و پس از اطمینان بلیط مورد نظر را از سایت معتبر خریداری کنید.

برای داشتن خرید مطمئن می توانید از وب سایت آنلاین آژانس طاهاگشت نیز استفاده کنید.

پرواز ایرلاین های مختلف را مشاهده کنید:

برای زمان و مقصدتان پرواز های موجود تمامی ایرلاین ها را بررسی کنید گاهی یک ایرلاین بنا به هر دلیلی پرواز یک مقصد و یا یک روز با قیمتی پایین به فروش می رساند.

زمانی نیز می باشد که شما احتیاج به میزان بار بیشتر هستید، در مقایسه بلیط ایرلاین ها می توانید ایرلاینی که بیشترین مزان بار مجاز را دارد انتخاب کنید.

قوانین و مقررات هر بلیط را مطالعه کنید:

هر ایرلاین قوانین خاصی دارد که در هنگام خرید می توانید از آن ها مطلع شوید. گاهی برخی قوانین برای شما مناسب نبوده و کار را کمی سخت می کند. از جمله مهم ترین این قوانین میزان بار مجاز در کابین و بار، اجازه حمل حیوانات خانگی، جریمه کنسلی و … می باشد.

بلیط را زودتر تهیه کنید:

تا جایی که ممکن است بلیط را زودتر از زمان حرکت خریداری کنید. یعنی تا حدود یک یا دو ماه زودتر چرا که هم حق انتخاب بیشتری دارید و هم این که بلیط را با قیمتی بسیار کم تر خریداری خواهید کرد.

هر چه به پرواز نزدیک می شوید قیمت ها نیز افزایش پیدا می کنند و کلاس های پروازی پایین تر زودتر به فروش می رسند. پس اگر بلیط ایرلاینی را می خواهید زودتر برای خرید اقدام کنید.

به زمان پروازتان دقت کنید:

اگر می توانید پرواز اول صبح را خریداری کنید چرت که در زمان خلوتی به فرودگاه می رسید و با ارامش می توانید به کارهایتان برسید.

همچنین اگر امکانش هست پرواز رفت وبرگشتتان یا حداقل یکی از پرواز ها را برای اواسط هفته رزرو کنید. با این کار هم می توانید با مبلغ کمتری بلیط هواپیما را خریداری کنید و هم در زمان خلوتی و با ارامش به پرواز برسید.

به طور کلی پرواز های صبح و اواسط هفته طرفداران کمتری دارد و همین مسئله در زمان خرید حق انتخاب بیشتری به شما می دهد.

تغییر در فرودگاه:

اگر برای تاریخ مشخص شده بلیط پیدا نکردید به سراغ دیگر فرودگاه های شهر بروید. در هنگام جستجو ابتدا پرواز هایی که به فرودگاه های اصلی می روند نمایش داده می شود.

اگر بلیط مورد نظر را پیدا نکردید و یا مبلغ بلیط ها بسیار بالا بود. فرودگاهی دیگر را انتخاب کنید.

در هنگام وارد کردن شهر مبدا و مقصد در هنگام جستجو می توانید فرودگاه مبدا و مقصد را نیز مشخص کنید.

به طور مثال تصور کنید که باید هفته آینده در شهر دبی باشید اما به علت شلوغی بلیط هواپیما دبی برای تاریخ مورد نظر را پیدا نکردید، در این صورت می توانید به سراغ پرواز های فرودگاه شارجه رفته و از بین آن ها بلیط مورد نظر را خریداری کنید.

منبع: فردانیوز

You may also like